2015. szeptember 30.

Almával, dióval, sajttal töltött csirkemell

Néhány évvel ezelőtt, egy őszi napon készítettem el ezt a sült csirkemellet. Ez is úgy született mint sok másik receptem: megnéztem, hogy mi van otthon amiből egyszerűen, kevés idő ráfordításával elő tudnék állítani valamit.

A végeredmény finom lett, az édes és a sós ízek keveredtek benne - aki szereti a gyümölcs-hús párosítást, az nem fog csalódni - mindössze azt a hibát követtem el, hogy nem klopfoltam egy kissé vékonyabbra a csirkemellet, így a vastag húsréteget kicsit rágósnak éreztem.


Hozzávalók:
- 2 egész (4 fél) csirkemell
- 2 alma
- 3 púpos evőkanálnyi dióbél
- 10 - 15 dkg reszelt sajt
- sültcsirke fűszersó vagy fűszerkeverék
- 1 fej hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- olaj
- 1 evőkanál piros arany
- esetleg só
- víz

A csirkemelleket - ha csontos, lefejtjük róla és kétfelé bontjuk - kissé laposabbra klopfoljuk, majd hosszanti oldalukon egy éles késsel bevágunk, zsebeket készítünk rajtuk.


Az almát meghámozzuk, lereszeljük, a dióbelet durvára aprítjuk, a sajtot szintén lereszeljük, majd egy tálban összekeverjük. Megtöltjük vele a csirkemellek zsebeit és a hús szélét fogvájóval szorosan összetűzzük.

Egy sütőtál alját kikenünk olajjal. A hagymát, fokhagymát megtisztítjuk, karikára vágjuk és a sütőtál aljára terítjük. Ráültetjük a csirkemelleket és tetejüket megszórjuk fűszersóval vagy fűszerkeverékkel és sóval - nem baj ha a hagymára is jut belőle.

A tálat kb. egyharmadáig felöntjük vízzel, majd lefedjük és 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. 45 percig sütjük, méghozzá úgy, hogy félidőben megfordítjuk a húst. A piros aranyat elkeverjük egy kevés pecsenyelével és egy ecset vagy kanál segítségével bevonjuk vele csirkemelleket. Újra letakarjuk a tálat és sütjük tovább.

45 perc után mérsékeljük a hőfokot 180 fokra és immár fedő nélkül süssük a húst kb. 20 percig, egyszer-kétszer meglocsolgatva a levével, eközben a szaftja is szépen besűrűsödik.


Frissen a legfinomabb, amikor még meg van olvadva benne a sajt. Lilahagymás-kakukkfüves burgonyát készítettem mellé köretnek, de ha igazán őszire akarjuk venni a figurát, süssünk mellé sütőtököt!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése