2015. szeptember 27.

Teljes kiőrlésű zsemle

Elkapott az érzés, hogy nekem péksüteményt kell készítenem otthon. Mivel nem olyan rég vettem teljes kiőrlésű búzalisztet, arra gondoltam, hogy ahhoz keresek valami receptet az interneten. Találtam is egyet a Nosalty-n, amit a készítés közben kicsit megváltoztattam. Én már az általam módosított adagokat írom le.


 Nem kell sok minden:

  • 50 dkg teljes kiőrlésű liszt,
  • 2 mokkáskanál só,
  • 6 evőkanál napraforgó olaj,
  • 10 evőkanál natúr joghurt,
  • fél mokkáskanálnyi szódabikarbóna,
  • 1-2 dl langyos víz,
  • 1 db tojás.

A dagasztótálba szórjuk a lisztet, a sót, a szódabikarbónát. Hozzáadunk 8-9 evőkanál joghurtot, olajat, és annyi vizet, hogy gyúrható tésztát kapjunk. Nekem nem volt nagyon könnyű gyúrni, ne lepődjön meg senki, ha ugyanígy jár. Tehetünk a zsömle tésztájába magokat is (szezámmag, napraforgómag stb.), én nem tettem bele Andrásom miatt.


Ha jól összegyúrtuk, elosztjuk annyi részre a tésztát, ahány zsömlét szeretnénk. Én nyolc kisebb gombócot görgettem, sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket, és lekentem a tetejüket 1 evőkanál joghurttal elkevert tojással, hogy szép fényesek legyenek. 

180 fokos, előmelegített sütőben 30-35 perc alatt aranybarnára sütjük őket. 


A méret ne tévesszen meg senkit! Reggelire két-két zsömlécskét ettünk meg Andrásommal és majdnem kipukkantunk. :) Sógorkám, Imi szerint, lekvárral is finom. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése