2015. szeptember 21.

Citromos-diós fügefagyi

Még mindig nagyon szép, kellemes és napos őszi idő van, de múlt hétvégén kifejezetten forróság volt szeptemberhez képest. Valami hűsítőre vágytam, főleg mert anyuval éppen nagytakarítottunk a lakásfelújítás után. Nem találtam a mélyhűtőnkben jégkrémet, viszont volt egy nagy adag fügém nagyitól. A megoldás így kézenfekvő volt: fügefagyit fogok gyártani!

Fagyigép hiányában csak egyszerűen kikevertem a hozzávalókat. Nem lett olyan krémes a végeredmény, mintha géppel dolgoztam volna át, de én így is elégedett voltam vele.


Anyuéknál van egy fagyigépünk, régebben gyakran készítettünk vele hűsítő desszerteket, de aztán valahogy elmaradt ez a szokásunk. Most nem akartam előkerestetni anyuékkal, biztos jó mélyre el van ásva. :) Úgy gondoltam, inkább csak a turmixgépemet hasznosítom.

Hozzávalók:
- 50 dkg füge + díszítéshez
- 5 dl tejszín (pl. Hulala, de ha édesített, akkor vigyázzunk a további cukormennyiséggel)
- 1-2 evőkanál cukor
- 1 maréknyi dió
- 2 evőkanál Méhes-Mézes Hűsítő napok jeges zöld teás citrom és lime szörp + díszítéshez
- 1 citrom leve


A fügét megmostam, tetejét, alját levágtam, majd kisebb darabokra vágtam. Egy lábasban feltettem főni a citrom levével és a cukorral együtt. Fedő alatt addig főztem, amíg teljesen megpuhult. Kihűtöttem.

Közben a diót durvára aprítottam és egy teflon serpenyőben szárazon, kevergetve megpirítottam.

A tejszínt beleöntöttem a turmixgépbe és néhány másodperc alatt intenzív fokozaton keverve kissé besűrítettem. Beleöntöttem a kihűlt fügét, a szörpöt, a pirított diót és jól összeturmixoltam.

A habos masszát egy műanyag dobozba simítottam és 2-3 órára betettem a mélyhűtőbe. Ennyi idő pont elég volt ahhoz hogy a megfelelő állagúra dermedjen. Jeges lett, de krémes is maradt. További hűtéssel biztosan nagyon keményre fagyott volna. Fagyigéppel kikeverve jobban el lehet találni a megfelelő állaghoz szükséges hűtési időt.



Tálaláskor gombócokat formáltam belőle, tálkákba tettem, friss gyümölccsel díszítettem és meglocsoltam a fagyiba kevert citrom-lime ízű szörppel. Nagyon finom lett!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése