2015. szeptember 9.

Képviselőfánk torta

A képviselőfánk receptjénél megígértem, hogy írok a képviselőfánk tortáról is. Tulajdonképpen ez volt anyukám névnapi sütije, amit tőlem kapott. Nagyon jól sikerült,  jó nagy része azonnal elfogyott. És egyáltalán nem bonyolult az elkészítése annak ellenére, hogy igazán látványos torta.

A hozzávalók tekintetében csak minimálisan tér el a képviselőfánktól, egyetlen dolog szerepel benne pluszban: a leveles tészta. Ez adja ugyanis a torta alapját. Az égetett tészta, a leveles tészta, a habos vaníliakrém és a tejszínhab összességében egy igazán könnyű desszertet eredményez. Bátran készítsétek el és a siker garantált!



A torta alapja tehát:
- 25 dkg (mirelit) leveles tészta

A 26 cm-es tortaformám alját késheggyel körberajzoltam a felengedett, kinyújtott mirelit leveles tésztán és kivágtam belőle a kör alakot. Ezután a tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral és rázártam a kapcsos keretet. Belesimítottam a leveles tésztát.

Hozzávalók az égetett tésztához (fánkokhoz):
- 4 tojás
- 1 dl víz
- 6 dkg vaj
- 10 dkg liszt
- 1 csipet só
- 1 kávéskanál cukor

A vizet felforraljuk a sóval, cukorral és vajjal. Hozzáadjuk a lisztet és gyorsan csomómentesre keverjük. Folyamatos keverés mellett addig pirítjuk, amíg a massza el nem válik az edény falától és az edény alján vékony fehér réteg képződik.

Lehúzzuk a tűzről és belekeverünk 1 tojást. Majdnem teljesen kihűtjük. Ezután robotgéppel egyesével alaposan beledolgozzuk a maradék 3 tojást.

A massza egy részét habzsákba töltjük és a leveles tésztára a tortaforma külső peremétől indulva csigavonalat rajzolunk. Nem kell túlságosan szorosan, hiszen meg fog nőni a tészta sütés közben és összeérnek a vonalak.

A maradék masszából sütőpapírral bélelt tepsibe habzsák segítségével tetszőleges méretű egyforma halmokat nyomunk, hagyjunk ezek között is helyet, hiszen jól megdagadnak.

Ezután 200 fokra előmelegített sütőben egymás után pirosas-barnásra sütjük a süteményeket kb. 25-30 perc alatt. Vagy légkeveréses sütőbe egyszerre is betolhatjuk a két sütőformát.

A sütő aljára tegyünk egy vízzel töltött edényt, hiszen a sütinek gőzre van szüksége a növekedéshez. Ne nyissuk ki közben a sütő ajtaját, mert összeesnek! Amint megsültek a fánkok, még forrón, egy recés kés segítségével vágjuk le a kalapjukat (csak a különálló fánkoknak!) hogy a gőz azonnal távozhasson belőlük. Ha a gőz bentreked, a fánkjaink visszapuhulnak, összeesnek. A tortaalapot a tortaformában hagyjuk kihűlni, ne vegyük le róla a keretet.


Hozzávalók a töltelékhez:
- 1 tasak Dr. Oetker Házi krémes krémpor
- 8 dl tej
- 3 dl habtejszín
- 2 evőkanál porcukor
- 1 tasak Dr. Oetker Expressz zselatin fix (ha szükséges)

A Házi krémes krémport a tasakon található utasítás szerint 3 perc alatt kikeverjük hideg tejjel. A tejszínt a cukorral együtt kemény habbá verjük. Amennyiben nem azonnal tálaljuk, vagy utaztatjuk a süteményt, ahogy én is tettem, érdemes egy tasak Expressz zselatin fixet is belekeverni, így biztos hogy nem folyik el a tejszínhabunk.

A kihűlt tortaalapot megkentem egy réteg vaníliás krémmel, majd rásimítottam egy kis tejszínhabot. A fánkokat megtöltöttem először vaníliás krémmel majd tejszínhabbal és ráhelyeztem a torta tetejére. A fánkok kalapját is visszatettem rájuk. A maradék krémmel, tejszínhabbal habzsák segítségével kitöltöttem a fánkok közti üres helyeket.

Tálalás előtt néhány órára hűtőbe helyeztem, hogy jól megdermedjen.


Végül tortatálra helyeztem és lehúztam róla a tortaforma keretét. Gyönyörűen megállt, nem folyt el! Szeletelni sajnos már nem lehet olyan szépen.

Ha valaki megcsinálja, kérek szépen beszámolót, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek róla. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése