2015. szeptember 28.

Mézes almás táska

Egyszerű édesség a hűvösebb őszi napokra. Nálunk múlt hétvégén készült, amikor a kinti hőmérséklet nem haladta meg a 15 fokot és egész nap borongós, esős idő volt. Kellett valami édesség, hogy jobb kedvre derüljünk. :)

Mindig van a mélyhűtőmben 1-2 csomag mirelit leveles tészta, kifejezetten az olyan időszakokra, amikor rögtönöznöm kell valamit.


Az egyik csomagot, amelyben 6 egyforma méretű tésztalap volt, néhány órával a sütés előtt kivettem és a konyhapultra tettem, hogy engedjen fel. Miközben az ebédet főztem, elkészítettem a belevaló tölteléket is.

Hozzávalók:
- 50 dkg mirelit leveles tészta
- 1 kg alma
- ízlés szerint cukor
- 1 teáskanál őrölt fahéj
- 1 evőkanál Méhes-Mézes Propoliszos mézkészítmény
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 1 tojás

A cukor mennyiségére nagyon vigyázzunk, hiszen ha az alma finom, édes, akkor jóval kevesebb kell hozzá, mint a savanykás almához. Én sikeresen bevásároltam egy jó adag savanyú almát....


Az almákat meghámoztam, lereszeltem és egy tálba téve megszórtam cukorral, fahéjjal. Kb. fél órát állni hagytam, hogy kieressze levét. Ezután kicsavartam és a reszelt almát egy vastag falú edénybe tettem. Fedő alatt párolni kezdtem.

Közben csomómentesre kevertem a pudingport az alma levében. Ha nincs kb. 3-4 dl levünk, ki lehet egészíteni vízzel vagy tejjel is. Kb. 5 perc párolás után az almához öntöttem a keveréket, majd hozzáadtam a mézet is. Kevergetve felfőztem, amíg sűrűsödni kezdett a töltelék.

A 6 db felengedett leveles tészta lapot leterítettem egymás mellé. Képzeletben mindegyiket két részre osztottam. Az egyik felükre a rövidebb oldalukra merőlegesen késsel párhuzamos réseket vágtam.

A tojást egy tálba ütöttem, felvertem és ecsettel körbekentem a tésztalapok széleit. Az érintetlenül hagyott felükre nagy halom almát púpoztam, majd ráhajtottam a bevagdosott feleket. Széleiket jól összenyomogattam, nehogy szétnyíljanak sütés közben.

Egy sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam a csomagokat, tetejüket megkentem a tojással. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Langyosra hűtöttem, végül fahéjas porcukorral megszórtam.


A propoliszos mézkészítmény határozottan javított az alma savanykás ízén. Örülök, hogy eszembe jutott belekeverni. Gondoltam arra is, hogy nem főzöm össze az almával, hanem a tészta felületét kenem meg vele vékonyan, mielőtt ráhalmoznám a tölteléket. Legközelebb így is kipróbálom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése