2015. szeptember 14.

Darafelfújt

Tejbegríz újragondolva, kissé felturbózva. Nevezhetnénk akár a rizsfelfújt testvérének is, hiszen hasonlóképpen készül és gyümölccsel vagy lekvárral a legfinomabb!

Desszertnek és reggelinek is ajánlom, a gyerekek pedig különösen szeretni fogják. Különféle gyümölcsökkel szórhatjuk meg a tetejét, akár vegyesen is, vagy bele is keverhetjük a darabokat a tejbegrízbe. Én most csak a tetejét díszítettem egy kis őszibarackkal.


De hogy mégis legyen egy kis csavar benne, nem ám csak úgy egyszerűen felkockáztam és rászórtam a barackot a sütire! Kiszúrtam a konyhapulton a bontott üveg Méhes-Mézes Hűsítő napok jeges zöld teás, őszibarack-maracuja szörpömet és úgy gondoltam, hogy ezt is felhasználhatnám hozzá. Úgy is lett. :) A végéről kezdtem a darafelfújtat.

Hozzávalók a díszítéshez:
- 2 db nagyobb őszibarack
- 1 mokkáskanál őrölt fahéj
- 2 evőkanál Méhes-Mézes Hűsítő napok jeges zöld teás őszibarack szörp maracujával

A barackokat meghámoztam, kettévágtam, magját eltávolítottam majd szeletekre, végül kockára vágtam. Beletettem egy tányérba, megszórtam fahéjjal, meglocsoltam szörppel. Összekevertem és amíg elkészült a tejbegríz, állni hagytam.


Hozzávalók a darafelfújthoz:
- 1 liter tej
- 16 dkg búzadara
- 10 dkg cukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 10 dkg vaj + a forma kikenéséhez
- 4 tojás
- zsemlemorzsa

A tejet beleöntöttem egy nagyobb lábasba, belekevertem a cukrot, vaníliás cukrot és a búzadarát. Kevergetve, közepes lángon sűrűre főztem. Még melegen belekevertem a tojások sárgáját, a vajat és a reszelt citromhéjat. A tojások fehérjét kemény habbá vertem és a végén óvatosan beleforgattam a tejbegrízbe.

Egy üveg sütőtálat kivajaztam, zsemlemorzsával megszórtam és belesimítottam a masszát. A tetejére rászórtam a barackdarabokat és rácsorgattam a fahéjas-szörpös levét is.


180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Kissé megpirult a teteje, a belseje krémes állagú maradt.


Melegen is, hidegen is egyaránt fogyasztható, sőt újramelegíthető. Nagyon szépen szeletelhető, egy az egyben kiemelhető a sütőtálból.


Gyerekek részére a gyümölcsöt a tejbegrízbe keverném, úgy sütném meg. Majd még melegen megszórnám a tetejét kakaóval. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése