2013. július 7.

Meggyszörp

Egy kis szünet után folytatom a meggyel kapcsolatos bejegyzéseim sorát. Ha minden igaz, még nem késő, még lehet meggyet kapni a piacon, teremnek a fák. Somogy megyében több helyen is láttuk, hogy még piroslik a meggyfa, szép nagy és érett gyümölcsök voltak rajtuk.

Én körülbelül két hete csináltam ezt a szörpöt, már csak egy kevés van belőle itthon. Nagy sikert aratott, pedig nagyon egyszerűen készítettem el, nem csöpögtettem, nem hagytam állni egy éjszakán keresztül.


Most nagyon odafigyeltem a cukor mennyiségére is, hiszen az eperszörp elég édesre sikerült és a meggynek meg akartam hagyni a savanykás ízét. Viszont sűrű, rostos szörpöt akartam készíteni.

Hozzávalók:
- 1,5 liter meggy (tisztítás, pürésítés után)
- 40 dkg cukor
- 4 dl víz

Tudom, kicsit furcsán hangzik a meggy mennyisége, de mivel én pontosan ennyiből akartam készíteni, ezért addig pucoltam és pürésítettem, amíg 1,5 liternyit kaptam.

Tehát, az elkészítés nagyon egyszerű: szárazzunk le, mossunk meg és magozzunk ki annyi meggyet, amennyit szeretnénk szörpnek felhasználni. Ezt botmixerrel vagy turmixszal pürésítsük, majd mérjük meg, hány litert tesz ki.

Cukorból és vízből szirupot főzünk. Ahány deci vizet teszünk fel főni, annyiszor 10 dkg cukrot keverünk bele. Ami nagyon fontos: a lemért gyümölcs literjéhez fél liternyi cukorszirupot kell majd adnunk, tehát igyekezzünk a szirupot úgy készíteni, hogy ne legyen kevés és ne maradjon meg sok belőle.

Nekem a 1,5 liter meggyhez 7,5 dl szirupra volt szükségem, így a fenti mennyiségből készítettem.


Egy mély lábasba beleöntöttem a meggyet, majd hozzákevertem a langyosra hűtött szirupot. Lassan elkezdtem felmelegíteni. Ahogy egyet rottyant, máris elzártam a gázt alatta, és még forrón kifertőtlenített szörpösüvegekbe töltöttem. Ismét nagy hasznát vettem annak, hogy rengeteg Méhes-Mézes szörp fogy nálunk és mindig elmosom azt ami kiürült. Nyereményjátékunk nyertese, aki 4 üveg szörpöt kapott ajándékba, pozitívumként sorolta fel, hogy nagyon ötletes a Méhes-Mézes szörpök zárókupakja, cseppenésgátlós. Igazat adok neki, én is mindig örülök, hogy nem ragad az üveg, miután kitöltöm belőle a szörpöt.

Az üvegeket lezártam és hagytam kihűlni a szörpöket. Hűtőben tárolva eláll, egyelőre annyit tudok írni, hogy két hétig biztosan. :) Lehet, hogy tovább nem is teszteljük, hogy meddig, mert hamarosan elfogy a maradék. Nagyon jól sikerült, tele van rosttal, nem túl édes.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése