2013. július 16.

Krumplis tészta

A világ egyik legegyszerűbb és legfinomabb étele. Gránátos kockának vagy kicsit fellengzősebb néven grenadírmarsnak is hívják. Szegény nagymamám mindig az utóbbi néven emlegette. Kicsi korunkban azt hittük, valami különleges étel kerül az asztalra, aztán kiderült, hogy semmi különlegesség, mindössze krumpli összekeverve tésztával. :)

Szegény ember eledelének is nevezhetnénk, hiszen annak ellenére, hogy mindössze 3-4 féle alapanyag kell hozzá, nagyon laktató tud lenni.


A krumplifőzeléknél említettem, hogy Imi papája gyakran kérte tőlem, hogy főzzek neki krumplis tésztát és mindig megdicsért, hogy milyen finom lett. Viszont volt egy játékunk: bármennyi borsot tettem rá, mindig kérte, hogy szórjak még rá. Én már előre nevettem, hogy egyszer biztos panaszkodni fog, hogy túlságosan csípős lett a plusz bors miatt, de nem! Mindig azt mondta, hogy "ilyen finomat még nem ettem". Hiába, ő egy régimódi úriember volt, ha rossz lett volna, akkor sem hozza a tudomásomra.

2005-ben halt meg és azóta talán egyszer vagy kétszer főztem krumplis tésztát. Most viszont elutazunk néhány napra és András vigyáz addig a két rossz vizslánkra, Vilmára és Frakkra és természetesen megkérdeztem tőle, hogy mit főzzek neki erre az időre. Krumplis tésztát kért. Először azt hittem viccel, hogy ilyen egyszerű ételt mond, de kiderült, hogy nagyon is komolyan gondolja.
 

Természetesen elkészítettem neki és tegnap én is ezt ebédeltem. Annyi év után újra felfedeztem, milyen finom is tud lenni egy nagy tál krumplis tészta csemegeuborkával.

Hozzávalók:
- 50 dkg kockatészta
- 5 nagy krumpli
- 1 nagy fej hagyma
- 2 evőkanál zsír
- 2 púpozott teáskanál pirospaprika
- őrölt feketebors
- só

A tésztát sós vízben kifőztem, leszűrtem.

A hagymát felaprítottam, a zsíron üvegesre pároltam. Megszórtam pirospaprikával, kevés sóval, felöntöttem kb. 1 dl vízzel és néhány percig tovább pároltam. Ezután hozzáadtam a megtisztított, apró kockára vágott krumplit és annyi vizet, hogy majdnem ellepje. Fedő alatt addig főztem, amíg a krumpli megpuhult.

Elég levesesnek kell lennie, így az időközben elfőtt a vizet pótoltam egy kevéssel. Sóval és őrölt borssal ízesítettem, majd összetörtem a levében a krumplit. Beleforgattam a kifőtt tésztát és jól átforrósítottam.


Bár én nem szeretem a kovászos uborkát, szerintem azzal is nagyon finom lehet. Jó étvágyat hozzá, András! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése