2013. július 28.

Narancsos sárgabarack lekvár

Tele van a kamrapolcom, legalább 12 féle lekvár alatt roskadozik, én mégis minden évben kényszer érzek arra, hogy - bár még nem fogytak el teljesen az előző éviek sem - újra és újra befőzzek. Nemcsak a hagyományos ízben készítem el a lekvárokat, hanem mindig keresek valami újat.

Ilyen volt például tavaly az étcsokoládés almalekvár, vagy idén a meggylikőrös meggydzsem.


Most pedig - mivel sárgabarack szezon van - elhatároztam, hogy ellopom a főnököm ötletét. :) Ők évek óta főznek be a klasszikus sárgabarack lekvár mellett narancsos változatot is. Szokott behozni belőle kóstolót és nekem annyira ízlik, hogy idén már én sem hagyhattam ki.

Hozzávalók:
- fél narancs
- annyi sárgabarack magozva, hogy a naranccsal együtt 1,5 kg legyen
- 1 doboz Koronás Befőzőcukor 3:1

A narancsot meghámoztam, gerezdekre szedtem és teljesen megtisztítottam a fehér bőrétől is. Csak a rostos részre volt szükségem. Apró darabokra vágtam, lemértem, majd egy nagy lábasba szórtam.

A jól megmosott barackot kimagoztam, félbevágtam és a narancsot kiegészítettem vele összesen 1,5 kg-ra. A barack felét szintén beleszórtam a lábasba. Botmixerrel pürésítettem, hozzáadtam a befőzőcukrot és a barack másik felét. Kevergetve felforraltam, majd forrástól számítva negyed órán keresztül főztem. A botmixer segítségével még egy kicsit pürésítettem, de úgy hogy maradjanak benne nagyobb darab barackok is. Még egyszer összerottyantottam az egészet.


Előzőleg kimosott, fertőtlenített üvegekbe töltöttem a lekvárt és a szokásos módszerrel csírátlanítottam: ahogy rázártam a fém kupakot, fejre állítottam az üveget 5 percre, majd újságpapírba csomagolva takarók közé dugtam, hogy lassan hűljön ki.

5 napot hagytam ott állni, ebben a nagy melegben tényleg csak nagyon lassan hűlt ki a lekvár. Ezután megkapták szokásos díszítésüket az üvegek. Imi unokatesójának, Esztinek nagyon tetszett az ötlet, hogy használt csomagolópapírból vágok ki köröket és egy szalag segítségével ezzel borítom be a fém kupakokat.


A fenti mennyiségből 5 kis üveg lekvár készült. Mostanában egyszerre kisebb mennyiségű gyümölcsből főzök be, hogy minél több féle férjen fel a kamrapolcra. 5-6 üveg bőven elég egy féléből.

A narancsos sárgabarack után még aznap nekiálltam a sima sárgabarack lekvár elkészítésének.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése