2013. július 31.

Cukkinis-kolbászos tészta

Aki nyomon követi blogunkat, annak biztos feltűnt már, hogy szeretjük a cukkinit, amit hihetetlenül változatosan el lehet készíteni: grillezve, levesbe, rántva, töltve, stb. ...  Én legtöbbször mégis tésztához szoktam felhasználni.

Van, amikor csak zöldségeket használok a cukkini mellé, de ha reklamálnak itthon, hogy túl "vega" a tervezett ebéd, akkor kiegészítem valamilyen húsfélével. Ennél a tésztánál nem is akármilyen hússal: kolbásszal és szalonnával párolom össze a cukkinit, szóval húsimádóknak is ideális.


Mondtam már, hogy imádom Csincsilla rögtönzéseit? Ez a tészta is az ő "gyereke", tavaly született meg az agyában az ötlet. És az én családom azonnal átvette tőle. Anyuék már vagy háromszor készítették el, mire én is nekiálltam. Alig vártam, hogy idén végre cukkiniszezon legyen, vagy legalábbis olcsóbban hozzájussak, mint télen. Ez az időszak szerencsére eljött, a héten például 150 Ft-ért vettem egy kiló cukkinit. És innentől kezdve indulhat a tészta sorozatgyártása. :)

Hozzávalók:
- 2 közepes, vagy 4 kicsi cukkini
- 8-10 gerezd fokhagyma
- nagy csokor petrezselyem
- 6-8 levél zsálya
- 1 szál csípős kolbász
- 10-15 dkg szalonna
- 1 evőkanál szójaszósz
- só
- őrölt bors
- őrölt chili, vagy chilipaprika ha a kolbász nem csípős
- olaj
- 50 dkg tészta

A petrezselymet és a zsályát természetesen frissen szedtem a balkonládáimból, amikben a legszükségesebb fűszereim teremnek. Tavaly óta, vagyis amióta ez a recept bekerült a "menüsorunkba", már a zsálya is alapvető fűszernek számít nálunk.


Csincsilla libazsírt használ, én olajat szoktam, de ettől még nagyon finom a végeredmény. Általában van otthon csípős kolbászunk, így abból karikázok bele. Ha nincs, akkor szintén saját nevelésű chilipaprikát aprítok fel, hogy pikáns legyen a végeredmény.

Csincsillának még azért is hálás vagyok, mert egy gyors ebéddel ismertetett meg. Pikk-pakk össze lehet dobni, így ilyen nyári kánikulában is, mint ami most van, tökéletes!

A vékonyra szeletelt fokhagymát olajon megpirítom, hozzáadom a karikára vágott kolbászt, felkockázott szalonnát és kevergetve zsírjára sütöm. Beledobom a félkarikára vágott cukkinit, a felaprított zsályát és a szintén felaprított petrezselyem felét. Ha nincs csípős kolbász otthon, akkor ilyenkor szoktam hozzákeverni a chilit is.

Fedő alatt addig főzőm-párolom, míg a cukkini megpuhul, de még nem esik szét teljesen. Ekkor meglocsolom szójaszósszal, megszórom őrölt borssal és ha kell, sózom is. Általában nem kell, mert a szójaszószom elég sós, na meg a kolbász is. A végén belekeverem a maradék petrezselymet és a kifőtt, leszűrt tésztát.


Frissen a legfinomabb, olyankor még jó szaftos. Másnapra már kissé beszívja a szószt, de engem nem szokott zavarni, napokig enném. :)

Anyuék legelőször szójaszósz nélkül készítették el, mert éppen nem volt otthon nekik. Úgy is belapátoltam belőle egy nagy adagot, de természetesen szójaszósszal finomabb.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése