2015. szeptember 16.

Fahéjas-szilvás bögrés süti

Legutóbbi vépi rokonlátogatásunk során mindenféle földi jóval megpakolva engedtek haza minket Imi keresztszülei. Isteni, öklömnyi édes paradicsomot, paprikát, házi sütiket, főtt ételeket és egy vödörnyi szilvát tettek a kocsinkba. Nem tudtuk és nem is akartuk visszautasítani, mert minden annyira finom Erzsi néniéknél!

A szilva egy részéből szilvás gombóc, a másik részéből szilvaleves készült, de maradt néhány szem a vödör alján, amit sütibe szántam.


A süti azonban csak nem akart elkészülni, mert belezuhantunk egy lakásfelújításba, minden napunk pakolással telt, csak a legszükségesebb ételeket főztem eközben. Amikor azonban felvonultak a munkások - akiket jól ismerünk, rendes, szorgalmas, kedves emberek - akkor nekem már nem volt dolgom, legalábbis napközben, amíg ők nálunk voltak. Kedvemre sütögethettem a konyhában.

És végre eljött Rupáner-Gallé Margó ideje, vagyis az ő bögrés szilvás fánksütijének ideje. Már régebben szemeztem vele, csak akkoriban még nem volt olyan finom érett szilva mint mostanában.


Hozzávalók:
- 1 db 2,5 dl-es bögre :)
- 1,5 bögre cukor + a szóráshoz
- 2 tojás
- 3,5 bögre liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 csapott evőkanál őrölt fahéj + a szóráshoz
- csipetnyi só
- fél bögre étolaj
- 1,5 bögre tej
- szilva

Rupáner-Gallé Margó receptjéhez képest én annyit módosítottam, hogy a tésztába is kevertem fahéjat, mert imádjuk az ízét, illatát. Nagyon jót tett neki, a múlt heti őszies időjáráshoz igazán passzolt ez a fűszer.


A cukrot, a tojásokat, a lisztet, a sütőport, a fahéjat, a sót és az étolajat beletettem egy nagyobb tálba. Robotgéppel gyorsan csomómentesre kevertem, majd apránként hozzáöntöttem a tejet is és jól összedolgoztam.

Sütőpapírral bélelt sütőtepsibe öntöttem a masszát. A tetejét kiraktam megmosott, kimagozott, félbevágott szilvával. Egyenletesen megszórtam fahéjjal elkevert kristálycukorral.

A tepsit 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 25 perc alatt szép pirosas-barnás színűre sütöttem a sütit.


Az egész lakás órákra megtelt édes-fahéjas illattal, fantasztikus volt! Mesterembereink is örömmel fogyasztották ezt a lágy tésztájú süteményt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése