2016. február 26.

Zöldborsós (brassói) aprópecsenye

Rendhagyó blogbejegyzés lesz, ugyanis nem írok külön receptet hozzá. :) Van már egy brassói aprópecsenye receptünk és majdnem ugyanígy készítettem ezt is. Mindössze két különbség van a két étel között. Az egyik, hogy ebbe zöldborsót kevertem, a másik, hogy pirospaprikát viszont nem.

Imi kérésére készült így, borsóval. Én ugyanis eddig csak a "sima" brassóit szerettem jó majorannásan, fokhagymásan. Neki viszont eszébe jutott, hogy régebben ő a borsós változattal találkozott elég gyakran. Így hát újítottam. :)


A brassói aprópecsenye receptnél megadott mennyiségekhez én 30 dkg zöldborsót számolok. Most mirelit volt csak itthon, de természetesen amikor szezonja van, friss borsóval is el lehet készíteni. Mindkét esetben enyhén sós vízben főzzük félpuhára, majd szűrjük le.

Amikor a hús félig megpuhult, keverjük hozzá a borsót és főzzük tovább, addig amíg minden puhára párolódik. Ha kell, pótoljuk időnként a vizet, nem baj, ha kicsit szaftosabb marad a végeredmény.
A végén keverjük hozzá a kisütött, lecsepegtetett krumplit.


Íme, ilyen lett. :) Jó nagy adag savanyúsággal érdemes fogyasztani és ne felejtsük belőle a sok fokhagymát!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése