2015. október 17.

Túrógombóc

Családunk nagy része nagyon szereti a túrógombócot, ezért anyukám időnként nekiveselkedik és főz egy hatalmas adagot. Desszertnek, főételnek egyaránt elfogy, sőt napszaktól függetlenül szokták enni. Én nem, mert nem nagyon vagyok oda a túrós édességekért.


Múltkor anyukám egy nagy jénai tálnyit csomagolt Iminek - két reggelire is elég volt neki - és akkor én is megkóstoltam. Meg kell mondanom, anyu tényleg finom túrógombócot készít!

Én egy kicsit továbbmentem a hagyományos porcukor-tejföl kombinációval való ízesítésen és meglocsoltam egy kis Méhes-Mézes szörppel. A Hűsítő napok jeges zöld teás feketecseresznye ízűt választottam. Valamint megszórtam kevés fahéjjal és így tökéletes volt!


De ezen kívül pirított zsemlemorzsában is meg lehet forgatni a kifőtt gombócokat. Valamint hidegen és melegen is egyaránt finom, de legjobb frissen fogyasztva!

Hozzávalók:
- 50 dkg tehéntúró
- 7,5 dkg búzadara
- 2 tojás
- csipetnyi só
+ tálaláshoz: pirított zsemlemorzsa / porcukor / tejföl / fahéj / szörp / olvasztott vaj

A túrót szitán vagy krumplinyomóval áttörjük, gyengén megsózzuk. Hozzáadjuk a búzadarát és a tojások sárgáját és összedolgozzuk. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, majd óvatosan ezt is hozzákeverjük a túróhoz. Fél óráig pihentetjük.

Egy nagy fazékban enyhén sós vizet forralunk. Vizes kézzel tetszőleges nagyságú gombócokat formázunk a túrós masszából majd a forrásban lévő vízben kb. 10-15 perc alatt kifőzzük. Amikor feljönnek a víz felszínére, akkor elkészültek. Szűrőkanálba szedjük, lecsepegtetjük. Ezután megforgatjuk pirított zsemlemorzsában vagy kevés olvasztott vajban és ízlés szerint tálaljuk.


Tipp: negyed adagból elkészítve, pici gombócokat formázva levesbetétként is fogyaszthatjuk! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése