2015. október 21.

Citromos sertésszelet petrezselymes-szalonnás tésztával

Vendégek voltak nálunk múlt hétvégén és szerettem volna valami különlegeset főzni. A citromos borjúszeletre esett a választásom, de persze mivel az utolsó pillanatban találtam ki az ebédötletet, két piacon sem kaptam borjúhúst, végül sertéskarajt vettem. Sejtettem, hogy abból is jó lesz, de persze borjúból még finomabb lett volna.


Könnyed, a citrom miatt frissítő ízvilágú húsétel lett a végeredmény, így azt gondoltam, hogy megengedhetem, hogy a köret ne legyen túl "kalóriaszegény". Mindenképp tésztát szerettem volna főzni mellé, ám végül azt megbolondítottam egy kis petrezselyemmel és szalonnával. Tökéletes párosítás, próbáljátok ki ti is!


Hozzávalók:
- 6 szelet sertés hosszúkaraj (vagy borjúhús)
- liszt
- 3-4 friss zsályalevél
- 2 babérlevél
- 2 dl fehérbor
- 1 evőkanál vaj
- 2 evőkanál olaj
- 2-3 gerezd fokhagyma
- 1 kisebb citrom héja és leve
- kevés víz ha szükséges
- só
- bors

A hússzeleteket klopfoljuk ki, vékonyra. Mindkét felét gyengén sózzuk, majd forgassuk lisztbe. Egy magasabb falú serpenyőben vagy lábasban forrósítsuk fel a vajat és az olajat. A karajszeletek mindkét oldalát süssük meg hirtelen, amíg vékony fehér réteg képződik rajtuk.

Felöntjük a borral, őrölt borssal és további sóval ízesítjük. Karikára vágott megtisztított fokhagymát, babérlevelet, apróra vágott zsályát szórunk bele. Fedő alatt kb. 10 percig főzzük.

Ezután belecsorgatjuk a citrom kifacsart levét és hozzákeverjük a reszelt citromhéjat is. Attól függően, hogy mennyire szeretnénk szaftosan a húst, adhatunk hozzá kevés vizet is.

Jól kiforraljuk, rövid ideig főzzük (hamar megpuhul).


Hozzávalók a körethez:
- 35 dkg tészta
- 20 dkg húsos szalonna
- 1 csokor friss petrezselyem
- só
- víz

A tésztát enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük. A szalonnát kicsi kockára vágjuk, egy lábasban zsírjára sütjük. Belekeverjük a tésztát, átforgatjuk-átpirítjuk. Végül hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet is.


Nincs annál nagyobb dicséret, mint amikor kétszer szed valaki az ételből. És én ezt láthattam vasárnap! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése