2015. október 14.

Sütőtökös töltött patisszon

Saját ötlet, saját patisszon. Pontosabban: a recept ötlete az enyém volt, a patisszont pedig Mazsi termesztette. Idén először próbálkozott a dísztökök mellett ehető tökféle nevelgetésével és sikerrel járt. A patisszonról többször is tudott "szüretelni". Kicsi, de nagyon zsenge, finom termései voltak, az utolsó darabot mi kaptuk meg tőle.


Ezt az utolsót szerettem volna megtisztelni azzal, hogy nem egy egyszerű rántott patisszont készítek belőle. Így hát megtöltöttem. Ebből a kicsi, tenyérnyi csillagtökből pont akkora adagot tudtam csinálni, ami nekem elég volt egy ebédre. Iminek még volt otthon vagy 4 darab töltött csirkecomb, úgyhogy megoldódott mindkettőnknek az ebéd-kérdés.

Az alábbi képen az alma és a sütőtök kivételével mind házi termés: a füge nagymamámtól érkezett, a patisszon Mazsitól, a szőlő Tomiéktól, a dió pedig a saját fánk gyümölcse.


A recepthez természetesen 4 fő részére elegendő hozzávalót tüntetek fel, hiszen rajtam kívül nem hiszem, hogy sokan készítenek 1 személy részére bármit is... :)

Hozzávalók:
- 2 közepes vagy 4 pici patisszon
- 4 szelet sonka
- 10 dkg sajt
- 10-15 dkg sütőtök
- 2-3 púpozott evőkanál maradék főtt rizs vagy bulgur
- Szárika Fasírthús vagy Magyaros fűszerkeverék
- kevés víz


Úgy láttam, hogy jelenleg nem kapható a Méhes-Mézes kínálatában Fasírthús fűszerkeverék. Más webáruházban, bioboltban még elképzelhető, hogy van. Azonban helyette a Magyaros fűszerkeveréket is szívesen ajánlom, ugyanolyan kellemes ízhatást érhetünk el a töltött vagy rakott ételek terén, mintha Fasírthús fűszerkeverékkel ízesítenénk.

Én nem hámoztam meg a csillagtököt, hiszen zsenge, vékony héjú volt. De ettől függetlenül inkább héj nélkül ajánlom megsütni. Kicsit időigényes míg minden hajlatról eltávolítjuk a héját, de megéri.



Tehát megmostam a patisszont, késsel eltávolítottam a szárát, majd a tetejét levágtam, "megskalpoltam". Kanállal kikapargattam a belsejét. A szivacsos, magos patisszonbelsőt kidobtam, a többit kis kockára vágtam és egy tálba tettem. Hozzáadtam a meghámozott, szintén felkockázott sütőtököt, sajtot, a főtt bulgurt és az apró darabokra tépdelt sonkát.

A tök belsejét valamint a tölteléket megszórtam a fűszerkeverékkel, az utóbbit jól összekevertem és egy kanál segítségével belenyomkodtam a patisszonba. Ráültettem a levágott tetejét is, majd két réteg alufóliába burkoltam. Mielőtt lezártam volna a tetejét, kevés vizet öntöttem alá, hogy gőzben puhulhasson.

Éppen sütőtököt sütöttem, így melléállítottam a kis csomagot is a tepsibe. 250 fokra előmelegített sütőben fél óra alatt puhára párolódott, majd az alufóliát kinyitva, a hőfokot 180 fokra mérsékelve további negyed óráig sütöttem, amíg a víz teljesen elpárolgott alóla és a teteje kissé barnásra pirult.



Határozottan kellemes ebéd volt. Az olvadt sajt, a sütőtök, a füstölt sonka és a fűszerkeverék íze így együtt remek kompozíciót alkotott.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése