2014. június 12.

Tejfölös paprikás krumpli újburgonyából

Végre igazán újburgonya szezon van, viszonylag jó áron lehet hozzájutni a piacon is. Nagyon szeretem ezt az időszakot, hiszen én nagy krumplifogyasztó vagyok és ilyenkor akár minden nap megennék egy jó nagy adagot. Mindegy hogy sütve, főzve, pirítva, köretnek, főzeléknek, salátának... Bárhogyan, csak újkrumpli legyen!

Szeretem, hogy nem igazán kell megpucolni, hiszen olyan vékony a héja, hogy kár lenne azt is kidobni belőle. Én kifejezetten kedvelem is ha rajta marad, ezért sokszor nem nagyon kapargatom, dörzsölgetem le róla, csak jó alaposan átmosom a krumplit.


Így történt ez most is, amikor paprikás krumplit főztem belőle. Egyébként mi nem vagyunk nagy paprikás krumpli fogyasztók, évente ha 1-2 szer csinálok, bőven elég nekünk. Én kedvelem, Imi nem nagyon, épp ezért nem is szoktam erőltetni. Most viszont addig-addig magyaráztam neki, hogy a kolléganőm ilyenkor, újburgonya szezonban gyakran hoz belőle, jó kolbászosan, tejföllel, amíg rábólintott, hogy akkor én is csináljak egy adagot, tejfölös paprikás krumplit még úgysem evett.


Hozzávalók:
- 1 kg újburgonya
- 10 dkg füstölt szalonna
- 15 dkg kolbász
- 2 pár virsli
- 1 nagy fej hagyma
- 1 nagy paradicsom
- 1 nagy paprika
- 3 evőkanál tejföl
- só
- bors
- pirospaprika
- zsír / olaj

A krumplit jó alaposan megmossuk, vagy aki szeretné, sós vízbe áztatva kapargatva-dörzsölgetve eltávolíthatja a héját. Nagyobb gerezdekre vágjuk, a kis krumplikat elég kettévágni. Hideg vízben félretesszük.

A szalonnát felaprítjuk és egy nagyobb edényben olajon / zsíron zsírjára sütjük. Közben rádobjuk az apróra vágott hagymát is és együtt kevergetjük, amíg a hagyma is megpárolódik. A tűzről félrehúzva megszórjuk pirospaprikával, gyengén megsózzuk és hozzáadunk egy pici vizet. Összekeverjük és visszatesszük. Beledobjuk a karikára vágott kolbászt, a kis kockára vágott paprikát és paradicsomot és fedő alatt kb. 10 percig rotyogtatjuk.

Ezután jöhet a leszűrt krumpli is. Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje, sóval és őrölt borssal ízesítjük. Közepes lángon félig lefedve addig főzzük, amíg a krumpli majdnem megpuhul. Ez újburgonya esetén maximum 20 percet jelent. Ekkor belekeverjük a karikára vágott virslit és a tejfölt. További 5-10 percig, fedő nélkül rotyogtatjuk. Nem baj, ha a krumpli kissé szétesik, ez egy picit sűríti a levét.

Aki nem szereti ennyire "levesesen", kevesebb vízzel öntse fel és azt majd szépen elfővi közben.


Aki nagyon tejfölimádó, úgy mint én, további tejföllel dúsíthatja a saját tányérján. A fotózáshoz kivett adagot szinte egyedül Imi ette meg, én csak belekóstoltam. Nagyon ízlett neki, azt mondta, most már tudja, hogy Domi miért szereti annyira a paprikás krumplit újburgonyából, tejfölösen. Sokkal finomabb mint a hagyományos verzió, a tejföl is ad egy lágyságot a szaftjának.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése