2014. június 14.

Fűszeres, héjában sült újburgonya

Jelenlegi kedvenc vacsorám. Olyannyira, hogy most is éppen sül egy adag a sütőben és mire befejezem a bejegyzés írását, el is készül, Imi megérkezik Balatonról, Dávid is befut egy szatyornyi frissen szedett halászi cseresznyével és egy nagy pohár fröccsel vagy borral elfogyasztjuk a teraszon ezen a szép nyári estén.

Előző posztomban a paprikás krumplinál említettem, hogy imádom az újburgonyát, így amíg szezonja van rengeteget eszek belőle, különféle módon elkészítve, lehetőleg a héjával együtt. A sütőben sült változat köretként is megállja a helyét vagy önálló ételként, friss salátával tálalva.


Nekem a tzatzikire esett a választásom, amikor a saláta összeállításán gondolkodtam. Szerintem a fokhagymás-joghurtos salátalé nagyon jól kiegészíti a sült burgonyát.

A krumpli fűszerezését pedig a Stork Manufaktúra Kft. Szárika Tepsis burgonya fűszerkeverékével oldottam meg, mely a következő szárított zöldség- és fűszernövényeket tartalmazza:
- paszternák
- sárgarépa
- póréhagyma
- vöröshagyma
- petrezselyemlevél
- zellerlevél
- paradicsompor
- fokhagymapor
- fűszerpaprika
- őrölt feketebors

Természetesen mindenki összeállíthatja magának a kedvenc fűszereiből a keveréket, de én nagyon megörültem a fent említett terméknek, hiszen csupa olyan zöldséget és fűszert tartalmaz amit szeretek. Leteszteltem, tényleg nagyon jó ízt ad a burgonyának.


A sült krumpli elkészítésében semmi ördöngősség nincs és pont ez a jó benne! Csak megfűszerezem, betolom a sütőbe és amíg sül, megterítem az asztalt.

Hozzávalók:
- 1 kg parázsburgonya (újkrumpliból)
- 2 evőkanál olaj
- 2 evőkanál Szárika Tepsis burgonya fűszerkeverék vagy tetszés szerint bármilyen egyéb fűszer
- só ízlés szerint

A burgonyát megmostam, lecsöpögtettem. Egy sütőtálba belehelyeztem, meglocsoltam az olajjal, megszórtam a fűszerekkel és sóval, jól összekevertem. Lefedtem és 250 fokra előmelegített sütőbe toltam.

A sütési idő a krumpli nagyságától függ, nekem 25 perc kellett míg teljesen megpuhult.


Forrón tálaltam jól lehűtött salátával és még jobban lehűtött rozé borból készített fröccsel. :) Kedves olvasónk, István, a Facebook-on jelezte, hogy könnyű kis fehérborral is el tudná képzelni. Meg is fogadom a tanácsát. Én pedig grillezett húsok mellé ajánlom még ezt a finom krumplit, természetesen sok-sok salátával.

A tzatzikiről a következő bejegyzésemben olvashattok majd.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése