2014. június 18.

Pikáns zöldséges ravioli

Konyhai ámokfutásaim újabb fejezete következik, avagy "tépjük fel a hűtő ajtaját és nézzük meg, mit lehet összeütni fél óra alatt". Nekem az alábbi fotókon látható tésztaételt sikerült még vasárnap este, amikor rádöbbentem, hogy másnapra nem főztem semmit.


Volt otthon két csomag előhűtött ravioli és többféle zöldség. Mivel én nagyon szeretem a zöldséges tésztákat, nem kellett sokáig gondolkodnom, hogy mit főzök ezek felhasználásával, szinte automatikusan dobáltam mindent a wok-ba.

A szokásos paradicsomos-zöldséges ízhatást viszont megbolondítottam egy kis Worcestershire szósszal és néhány kanálnyi csípős salsa szósszal, így egy igazán pikáns feltétet kaptam a töltött tésztabatyukra.

És milyen illat szállt a levegőben főzés közben...!


Hozzávalók:
- 50 dkg ravioli
- 1 közepes cukkini
- 1 nagy fej lilahagyma
- 1 piros kaliforniai paprika
- kb. 10 dkg fejeskáposzta
- 2 nagyobb paradicsom
- 4-5 vékony szelet sonka
- friss zöldfűszerek: oregano, bazsalikom, petrezselyem
- 1 evőkanál Worcestershire szósz
- 2 evőkanál hot salsa szósz (csípős)
- só
- olaj (kókusz vagy olíva)

A raviolit enyhén sós vízben megfőztem, leszűrtem és összekevertem két teáskanálnyi kókuszolajjal.

A wok-omat szintén kiolajoztam és közepes lángon sütni kezdtem benne a megtisztított félbe- majd szeletekre vágott lilahagymát. Közben rádobtam a felszeletelt káposztát és időnként átforgattam. A kaliforniai paprikát felcsíkoztam, a cukkinit hosszában ketté, aztán újra ketté, végül vékonyabb szeletekre vágtam. A paradicsomot  nagyobb, a sonkát pedig kicsi kockára aprítottam.

Amikor a káposzta és a hagyma kissé megfonnyadt, belekevertem a többi zöldséget valamint a sonkát és gyakran megkeverve nagy lángon pirítottam. 5 perc múlva beleöntöttem a kétféle szószt, sóval ízesítettem. Amíg a frissen szedett, nagy maréknyi fűszereket felaprítottam, addig hagytam rotyogni a zöldségeket. A végén beleszórtam a fűszereket, jól átkevertem és 2 perc múlva késznek ítéltem a másnapi ebédünket.


Szeretem, amikor nincsenek megpuhulva teljesen a zöldségek, kissé roppanósak maradnak. Ez most pont így sikerült. Igazi ízkavalkád volt, a friss fűszernövények is nagyon jól illettek bele. Füstölt sajtot reszeltem a tetejére, de akár el is hagyható, sajt nélkül is teljes értékű étel. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése