2015. július 31.

Francia csokoládétorta

Brutálisan finom, brownie jellegű tortát sütöttem tegnap. Imi unokaöccse és unokahúga járt nálunk vendégségben és gondoltam, hogy a fiatalok esetében egy nagyon csokis sütivel nem foghatok mellé. Hortobágyi húsos palacsinta volt a vacsora, azzal mindannyian jól elteltünk, de azért egy-egy szelet torta is belénk fért még.  Többet egyszerre nem is lehet enni belőle, annyira töményen csokis. Főleg ha megpakoljuk egy kis mascarponés tejszínhabbal és friss gyümölcsökkel. :)


Gondolom, azért nevezik franciának, mert nagyon szeretik a franciák ezt a fajta csokis édességet. Én legalábbis lépten-nyomon láttam ilyent amikor Párizsban jártunk. A pékségek, cukrászdák kirakatában rengeteg, különböző fajta, kerek piteformában sütött süti kínálja magát, köztük ez a csokoládétorta is.

Ráadásul, amikor egyik nap betértünk ebédelni a Le dijon Bercy nevű kis étterem-bárba, kedves pincérnőnk, Oana éppen ilyen francia csokitortát ajánlgatott nekünk desszertként. Naná, hogy rendeltünk is belőle! Vaníliaöntettel és tejszínhabbal kaptunk egy-egy szép szeletet. Nagyon finom volt! Le is fotóztam:


Hozzávalók:
- 36 dkg jó minőségű étcsokoládé
- 15 dkg vaj
- 15 dkg porcukor
- 5 tojás
- csipetnyi só
- 5 dkg liszt
+ tálaláshoz ízlés szerint gyümölcsök, gyümölcsszósz, édes mártás, tejszínhab, stb.

Az étcsokoládét darabokra tördeltem, egy lábasba tettem és vízgőz felett megolvasztottam. Hozzáadtam a vajat és addig kevergettem, míg szépen beleolvadt a csokiba és jól elvegyült benne. Levettem a lábast a vizesedényről és belekevertem a porcukrot is. Kissé kihűtöttem a masszát.

Közben a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét a csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját egyesével beledolgoztam a csokis keverékbe, majd jöhetett a liszt is. Végül beleforgattam a tojásfehérjét.


Egy 24 cm-es tortaformát kibéleltem sütőpapírral és kívülről bevontam több réteg alufóliával. Majd beleállítottam egy nagyobb tepsibe. Ezután a tepsit megtöltöttem annyi vízzel, amíg a sütőforma egyharmadáig nem ért.

A csokis masszát a sütőformába simítottam, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toltam a tepsivel együtt. Így, vízfürdőben sütöttem.

Körülbelül 35-40 percig sütöttem.


Ekkorra kissé repedezett-ropogósra sült a teteje, a belseje viszont lágy, szaftos, krémes maradt. A sütőformában hagytam kihűlni.

Közben egy kis doboz, 2 dl-es tejszínt kevés porcukorral habbá vertem, hozzáadtam 2 evőkanálnyi mascarponét és összedolgoztam.

Áfonyát, ribizlit, málnát mostam és külön tányérkában kínáltam a süti mellé.


Nagyon kellemes volt az összhatás. A savanykás gyümölcsök, az édes tejszín és a torta.... Mintha roppanós külsejű olvadt csokiba haraptam volna!

Ajánlom minden csokiimádónak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése