2015. július 13.

Túrós csusza

A világ egyik legegyszerűbb és legfinomabb tésztaétele! Persze csak akkor, ha nem kézzel gyúrjuk és nyújtjuk hozzá a tésztát. :) Töredelmesen bevallom, hogy én bolti csuszát vagy fodros nagykockát szoktam kifőzni, de nekünk így is éppen olyan finom, mintha házi tésztából készíteném.

Ottó kollégám a túrós tésztát csak metéltből és édesen, tehát porcukorral megszórva tudja elképzelni. Én meg csak sósan, sok szalonnával - ahogy Lusta Dick a joghurtot a Macskafogóban - bőven meglocsolva tejföllel.


Régebben egyszerűen csak kifőztem a tésztát és túróval, tejföllel tálaltam, zsírjára sütött szalonnával megszórva. Valahogy nem volt az igazi. Mostanában azonban mindent jól összekeverek és egy sütőtálba simítva pirosra-ropogósra sütöm a tészta tetejét. Így már tökéletes!

Hozzávalók:
- 40 dkg csuszatészta vagy fodros nagykocka
- 30 dkg szalonna
- 50 dkg tehéntúró
- 1 nagy pohár (kb. 45 dkg) tejföl + a tálaláshoz
- só

Szalonnából én általában két félét szoktam felhasználni: kenyérszalonnát és húsosat, például erdélyit. Az előbbiből jó sok zsír kisül, tepertős lesz mire elkészül, a húsos pedig nagyon finom ízt ad az ételnek.


A tésztát enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük. Amíg készül, addig a szalonnát apró kockára vágjuk és egy nagy edényben zsírjára sütjük. A végén a szalonna felét egy szűrőkanállal kiemeljük a zsírból és félretesszük. A visszamaradt szalonnás zsírhoz adjuk a tésztát.

A túrót és a tejfölt egy csipetnyi sóval kikeverjük és ráöntjük a tésztára. Az egészet jól összekeverjük, majd egy tűzálló tálba simítjuk.


180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütjük. Az utolsó 5 percben grill fokozatra kapcsolva megpirítjuk a tetejét.

Tányérunkra szedve meglocsoljuk a tetejét további tejföllel és a félretett, zsírjára sült szalonnadarabokkal díszítjük.


Nagyon laktató étel én mégis be tudok vágni belőle egy jó nagy tányérnyit. És napokig szívesen eszem ebédre!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése