2015. július 27.

Citromos-gombás pillangótészta

Múlt hétvégén egyedül voltam itthon a négylábú családtagokkal, így elhatároztam, hogy olyan ételt főzök magamnak két napra, amit Imi annyira nem szeret. Valami olyasmiben gondolkodtam, ami nagyon gyorsan készen van, hiszen szombaton még javában tombolt a kánikula.

Andi citromos-gombás spagettijére esett a választásom, amit régebben többször is megcsináltam már és mindig nagyon ízlett. Spagetti helyett pillangótésztát főztem mellé, mert már idejét nem tudom, mikor ettem azt utoljára. Leggyakrabban spagetti vagy valamilyen csőtészta készül nálunk.


Meg kell mondanom, nagyon jól választottam. Fél óra alatt megfőztem a két napi ebédemet és egy igazán frissítő ízvilágú tésztaételt kaptam. Ezután gyakrabban fog szerepelni az étlapomon, innen is üzenem kedves régi blogszerzőtársamnak, Andinak.


Hozzávalók 2 nagy adaghoz:
- 40 dkg gomba
- 1 közepes fej hagyma vagy 1 csokor újhagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- fél - 1 citrom leve
- 1 csokor friss petrezselyem
- olívaolaj
- só
- bors
- 30 dkg pillangótészta (farfalle)
+ tálaláshoz sajt és reszelt citromhéj

A tésztát forrásban lévő, sós vízben feltettem főni.

Amíg főtt, egy nagyobb serpenyőben olívaolajat hevítettem és rádobtam az apróra vágott, megtisztított hagymát és fedő alatt üvegesre pároltam. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, kevergetve pirítottam.

Jöhetett a megtisztított, csíkokra vágott gomba, ezt sóval és borssal ízesítettem. Jól összekevertem és fedő alatt kb. 10 percig pároltam. Ezután levettem róla a fedőt, és időnként megkeverve megpirítottam a gombát. A végén hozzákevertem a felaprított friss petrezselymet és a citrom levét (ízlés szerint savanyítsuk).

A leszűrt tésztával azonnal tálaltam. A tányéromon megszórtam reszelt citromhéjjal és sajttal.



Nagyon-nagyon finom volt! A nagy melegben nem is kívántam nehezebbet enni. A citrom és a friss petrezselyem igazán jól feldobják ennek az egyszerű ételnek az ízét.


És amíg én elégedetten faltam az ebédemet, addig Matyi vizslánk így strandolt a saját, külön bejáratú medencéjükben a 40 fokos kánikulában. Vilma annyira nem rajong a vízért, ő kívülről szemlélte kistesója pancsolását. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése