2015. július 29.

Őszibarackos-vaníliás fügelekvár

Ahogy már említettem, múlt héten nagymamámnál jártam látogatóban és ha már ott voltam, leszedtem a hatalmas fügefájáról az érett - vagy már majdnem érett - gyümölcsöket. 4 kilónyi fügével tértem haza, aminek egy részéből citromos-fahéjas fügelekvárt főztem, a másikból pedig egy őszibarackkal kombinált változatot terveztem.

És meg is valósítottam! :)


Imi éppen tegnap emlegette, hogy milyen jó ötlet volt ez a fügelekvár. Nem is tudom, hogy melyik variáció ízlik neki jobban, csak arra emlékszem, hogy éppen elkészültem a lekvárokkal múlt héten és már keverte is bele egy natúr joghurtba ízesítésként.

Ezt egyébként ajánlom mindenkinek. Sokkal egészségesebb saját készítésű lekvárral ízesíteni, színezni egy pohár natúr joghurtot mintha már eleve ízesített gyümölcsjoghurtot vásárolnánk a boltban.


Hozzávalók:
- 1,5 kg füge
- 4 db őszibarack
- 1 evőkanálnyi vaníliaaroma / vagy néhány csepp vaníliakivonat
- 10 dkg cukor

A fügét és az őszibarackot megmostam, a barackot meghámoztam és a magját eltávolítva kisebb darabokra vágtam. A fügének levágtam a két végét és diónyi darabokra aprítottam. A barackkal összekeverve egy edénybe szórtam és hozzáadtam a cukrot is.

Kis lángon feltettem főni. Amikor már kezdett levet ereszteni, meglocsoltam a vaníliaaromával. Fedő alatt, időnként megkeverve addig főztem amíg a gyümölcs teljesen szét nem esett, ez körülbelül 1 óra volt. Ezután kevergetve, hogy le ne kapja még kb. negyed órán keresztül főztem, sűrítettem. Ha nagyon nagy darabokban marad benne a gyümölcs, botmixerrel pépesíthetjük.


Előre kimosott, kifertőtlenített üvegekbe töltöttem a lekvárt, lezártam és 5 percre fejreállítottam az üvegeket. Majd újságpapírba csomagolva dunsztba tettem néhány napra.

A fenti mennyiségből 4 kis üvegnyi lekvár lett. Ma készítem a következő adagot. :)


Nekem ez a barackos ízesítésű fügelekvár sokkal jobban ízlik mint a citromos. Nagyon jól kiérződik belőle az érett barack íze is.

És tényleg nem kell bele több cukor! Mindkét gyümölcs finom, édes, kár lenne tovább cukrozni.



1 megjegyzés:

  1. Megcsináltam a barackosat fele annyi cukorral, valami fantasztikus! Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés