2015. június 5.

Epres, mascarpone krémes piskótarolád

Egy kedves kolléganőm, Rita babát vár, terhességi cukor diétán van, ezért speciális receptek után kellett néznie. Megkértem, hogy ha talál jókat, ossza meg velem, hogy megoszthassam veletek, hátha örültök neki. Különösen azért, mert biztosan nem Rita az egyetlen, aki ebben a cipőben jár. Ez egy tökéletes finomság a diétázóknak, aminek a receptje a Limara péksége oldalról származik.


A hozzávalók:
5 tojás,
3,75 dkg Dia wellness cukorhelyettesítő (az eredeti recept 15 dkg kristálycukrot ír),
13 dkg Dia wellness liszt,
2 dkg kakaópor,
2 ek. olaj.

Az elkészítést szó szerint idézem:
Az egész tojásokat a cukorral addig kevertettem, míg könnyű, habos krémet kaptam. A lisztet és a kakaóport elkevertem, majd beleszitáltam a tojásmasszába, apránként, közben óvatosan beleforgattam egy habverővel. Végül az olajat is belecsorgattam az edény oldalán, majd egy-két mozdulattal azt is belekevertem. A legnagyobb sütőlemezt kibéleltem egy sütőpapírral, rásimítottam a masszát. 180 fokos sütőben 8 percig sütöttem. Amint kisült, egy konyharuhára borítottam, lehúztam róla a papírt, és azonnal feltekertem lazán, nem szorosan. Így hagytam, hogy kihűljön.

A krém hozzávalói:
25 dkg mascarpone,
1,5 dl tejszín,
50 dkg eper.

Felvertem a tejszínt, majd kanalanként hozzákevertem a mascarpone-t is. Két evőkanálnyit félretettem a külsejéhez, a többihez hozzákevertem az apró kockákra vágott epret. Néhány szem epret meghagytam, szintén a díszítéshez. 
A kihűlt piskótát óvatosan kibontottam, megkentem a krémmel, visszatekertem. A külsejét vékonyan bekentem a félretett mascarpone-val, félbevágott eperszemekkel díszítettem.

Rita még az alábbi jó tanáccsal szolgált nekünk:
Ebből csak a liszt, az eper, a kakaópor és a mascarpone a számlálós. Nekem az egészben 68,5 szénhidrát volt. Ha egyenletes szeletekre vágjuk fel, akkor nagyjából azt is ki lehet számolni, hogy egy szeletben mennyi szénhidrát van. Ha 12 szeletre osztom, akkor 68,5/12=5,7 g szénhidrát van egy szeletben. Kellemes bűnözést! :)

Az én jó tanácsom pedig Ritának szól: Hozhatsz be nekünk is bármikor nyugodtan!! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése