2013. november 30.

Ferrero Rocher torta - Manner nápolyival és Nutellával

Végre! A várva-várt recept! Csokitorta kedvelőknek mindenképpen el kell készíteni, biztos hogy nem fognak csalódni benne. Én is így teszek majd. :)

A receptet és a fotókat Judittól kaptam, aki férje születésnapjára sütötte meg a tortát. Tomi kedvenc édessége a Ferrero Rocher, így nem volt kérdéses, hogy a díszítés azzal fog történni.
Judit azt mondta nekem, hogy nagyon ütős, egy szelet és kifekszik tőle az ember. Nem hittem neki, hiszen én nagy édességrajongó vagyok, biztos, hogy többet is meg tudnék belőle enni egyszerre. De aztán elolvastam a receptet és akkor már azt gondoltam: hűű...


Innentől kezdve Judité a szó.

"Hozzávalók a tésztához: (lehet bármilyen jól bevált csokitorta tésztája, én most ezt használtam)
- 5 tojás
- 25 dkg cukor
- 1,5 dl tej
- 0,5 dl napraforgó olaj
- 28 dkg liszt
- 2 dkg kakaópor
- 7 g sütőpor
- 1 csipet só
- 1-1,5 teáskanál vanília aroma/kivonat (elhagyható)

Először olyan tortát akartam sütni, amiben a liszt nagy része helyettesítve van törökmogyoróval. A Lidl-ben szokott lenni, persze most nem volt...


A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét 10 dkg cukorral kemény habbá verjük. A sárgáját kikeverjük a maradék cukorral, majd hozzáadjuk a tejet, olajat, vaníliaaromát, felhabosítjuk. 

A liszttel elvegyített sütőport is hozzádolgozzuk a masszához, valamint egy csipet sót. A nagymamám mondta, hogy mindenbe kell egy icipici csipet só, még akkor is ha édes tésztát csinálunk, mert kihozza az ízeket. :)

A keverékbe óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérje habot. Sütőpapírral bélelt, vagy kivajazott, -lisztezett tortaformába öntjük a tésztát és 170 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük. Az idő sütőfüggő, ezért inkább végezzünk tűpróbát.

Nekem a közepe jól felpúposodott. Miután kivettem a sütőből, rátettem egy lapostányért. Kicsit lenyomta, de le kellett faragnom belőle, hogy egyenes legyen a teteje. :)

Hozzávalók a krémhez:
- 20 dkg vaj
- 18 dkg porcukor
- 2 teáskanál vanília aroma/kivonat
- 1 tábla jó minőségű étcsokoládé
- 4-5 evőkanál Nutella mogyorókrém
- 1 evőkanál tej
- 1 csipet só

+ kenéshez, díszítéshez:
- 2-3 evőkanál Nutella
- 1 csomag Manner mogyorós nápolyi
- 10 dkg törökmogyoró
- néhány szem Ferrero Rocher

A csokit vízfürdő (vízgőz) felett megolvasztjuk és kissé kihűtjük. A lágy vajat habosra keverjük a cukorral és a vanília kivonattal. Hozzáadjuk a csokoládét és addig keverjük, míg egyenletesen eloszlik a cukros vajban.
A sót, a tejet és a Nutellát is elvegyítjük benne.


Amint kihűlt a tortalap, kettévágjuk. Az alsó lapot megkenjük Nutellával és megszórjuk apró darabokra vágott mogyorós nápolyival. Rátesszük a krém kicsit kevesebb mint felét, elsimítjuk rajta. Beborítjuk a második tortalappal.

Ezt bevonjuk a maradék krémmel (díszítésre is hagyjunk belőle), úgy hogy az oldalára is jusson. A tetejét habrózsákkal, majd ebbe ültetett Ferrero Rocher-val díszítjük, az oldalát pedig apró darabokra tört pörkölt mogyoróval.

Mogyorópörkölés: 150 fokos sütőben 15 percig sütjük a mogyorót. Ezután konyharuhával ledörzsöljük a héját.

A tortát fogyasztás előtt legalább 1 órára hűtőbe tesszük. Szerintem másnap még finomabb! :)"


A hozzávalók alapján úgy gondolom, hogy sokan meg fogják sütni ezt a tortát. Ferrero Rocher, Manner nápolyi, Nutella... külön-külön is finomak, de együtt fantasztikusan jó ízűek lehetnek.


Itt pedig a büszke apuka látható a 4 hónapos Boti babával. A csöppség már nem is olyan csöppség, hiszen jó étvágyú kisbaba, szépen fejlődik szülei legnagyobb örömére. Ráadásul vidám, mosolygós, kíváncsian ismerkedik a világgal.

Juditnak köszönjük szépen a receptet, Tamásnak pedig még egyszer nagyon boldog szülinapot kívánunk! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése