2013. november 7.

Chilis-mézes spagetti sertéskarajjal

Szeretem a tésztás ételeket, mert gyorsan elkészíthetők és a variációk száma végtelen. Lehet édesen, sósan enni, paradicsomos vagy tejszínes szósszal. Hússal, hús nélkül, sok zöldséggel, vagy akár bőven megszórva sajttal.

Tényleg csak a fantázia szabhat határokat, hogy milyen "pasta" készül konyhánkban. No meg a hűtőszekrény tartalma. Velem elég gyakran előfordul, hogy nem receptből dolgozom, hanem megtekintem, mi található otthon és abból alkotok valamit. Ez történt akkor is, amikor megszületett ez a spagettiszósz.


Eredetileg anyukám egyik könyvében olvastam egy hasonló receptet, amiből én kihagytam dolgokat, meg hozzáadtam. Más hússal is dolgoztam, mert éppen akkor csak karajt találtam a mélyhűtőmben. Sertéskaraj egyébként is nagyon ritkán szerepel egy spagettiszószban.

Szeretek kísérletezni az ízekkel, úgyhogy bátran használtam a mézet, chilipaprikát és lime-ot ízesítésként.

Hozzávalók:
- 40 dkg sertéskaraj
- 1 nagy fej hagyma
- olívaolaj
- 3 nagy paradicsom
- 4 gerezd fokhagyma
- 1-2 chilipaprika
- 2 dl zöldségalaplé, vagy húsleves
- őrölt bors
- 2 teáskanál zöldcitromlé (lime)
- 2 teáskanál méz
- 1 evőkanál Worchester-szósz
- esetleg só


A karajt kisebb kockákra vágtam, a hagymát megtisztítottam, felaprítottam és az olívaolajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam a húst és kevergetve minden oldalát megpirítottam.

A paradicsomot a héjával együtt felkockáztam és hozzáadtam a húshoz. Belekevertem a megtisztított, összezúzott fokhagymát is, majd fedő alatt együtt pároltam az egészet.

Felforraltam a zöldséglevet, belecsorgattam a mézet, a zöldcitrom levét és a Worchester-szószt. Borssal fűszereztem, majd amikor a paradicsom már elég levet eresztett, ezzel a keverékkel felöntöttem a húst. Beledobtam a nagyon apróra vágott csilipaprikát is.

Fedő alatt közepes lángon addig pároltam-forraltam, amíg a hús majdnem megpuhult, majd kissé félrehúztam a fedőt, hogy besűrűsödhessen a szósz.


Nagyon hamar elkészült és nagyon finom lett! Aki szeretné, megszórhatja sajttal, de nekem tökéletes volt így is. Az ízek keveredése igazán pikánssá tette. Édes, sós és csípős is egyben. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése