2016. március 4.

Szalonnás csirkemáj

Múlt hétvégén nézegettem, hogy mi van a mélyhűtőmben, amit sürgősen fel kellene használni. Így jutottam el egy csomag csirkemájig, ami addig valahogyan mindig kikerült a látóteremből. Ennek nagyon egyszerű oka van: én sajnos nem szeretem a májat, Imi miatt szoktam venni és kiporciózva lefagyasztani.


Leggyakrabban olyan ételeket főzök, amelyeket mindketten megeszünk, szeretünk, de előfordul hogy külön-külön kell ebédet készítenem valami miatt. Most például azért, mert húsmentes életet élek egy darabig. Saját magamnak salátákat, főzelékeket, hús nélküli ételeket csinálok, olykor egyszerre három napra. Ilyenkor pedig Iminek ki kell találnom valami mást. Hát így jutottam el a bújkáló csirkemáj csomagig.

Közösen ötleteltünk, hogy pontosan mit is készítsek belőle és abban maradtunk, hogy egy egyszerű pörköltalapon főzöm meg a májat. Megbolondítva egy kis szalonnával.


Hozzávalók (2 fő részére vagy 1 fő részére 2-3 ebédre):
- kb. 50 dkg csirkemáj
- 10-15 dkg füstölt (húsos) szalonna
- 1 nagy fej hagyma
- 1 paradicsom
- 1 paprika - lehet hegyes erős is, én most ezt is tettem bele
- pirospaprika
- só
- bors
- kevés víz
- olaj

A szalonnát kis kockára vágjuk, zsírjára pirítjuk. Ha nincs elég zsírja, mert sikerült jó húsosat venni, akkor egészítsük ki egy kis olajjal. Egy szűrőkanállal szedjük ki a szalonnát és tegyük félre.

A visszamaradt zsíron pároljuk meg a megtisztított, kockára vágott hagymát. Húzzuk le a tűzről az edényt és szórjuk meg pirospaprikával a hagymát. Keverjük össze, öntsük fel egy kevés vízzel és tegyük vissza a tűzre. Jöhet a felkockázott paprika és paradicsom. Kb. 5 percig főzzük fedő alatt. Közben vágjuk kisebb darabokra vagy csíkokra a csirkemájat és végül keverjük bele a pörköltalapba. Visszatehetjük a szalonnát is. Ízesítsük borssal és sóval. (Nekem mindig megpuhul a máj így is, hogy az elején sózom.) Fedő alatt, időnként megkeverve kb. fél óra alatt főzzük puhára. Ha szükséges, adjunk hozzá egy kis vizet a főzési idő elején-közepén, hogy a végére maradjon szaftja.


Főtt krumpli, párolt rizs, tarhonya vagy főtt tészta illik hozzá. Imi ez utóbbit választotta és nagyon elégedett volt az ebédjével. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése