2016. március 10.

Paprikás kifli

Már többször is elkészítettem az utóbbi időben Limara paprikás kiflijét és mindig ugyanolyan jól sikerült. Úgy gondoltam, itt az ideje, hogy veletek is megismertessem az én változatomat. Én ugyanis teljes kiőrlésű lisztet is keverek a tésztájába és úgy vettem észre, hogy ez egyáltalán nem tesz neki rosszat. Sőt!


Első lépésként öregtésztát készítek a sütést megelőző napon. Ennek a menetét már többször olvashattátok különböző kenyereink receptjénél, de bemásolom újra, hogy itt is meglegyen. Most teljes kiőrlésű lisztet is tettem az öregtésztába, hiszen teljes kiőrlésű liszttel készült kiflihez szántam.

Hozzávalók az öregtésztához:
- 3 dl langyos víz
- csipetnyi só
- 50 dkg liszt (lehet egy része teljes kiőrlésű is)
- 1 dkg friss élesztő

A lisztet beletesszük egy nagy tálba, hozzáadjuk a sót, rámorzsoljuk az élesztőt és beleöntjük a vizet is. Sima tésztát dagasztunk belőle. Lefedjük a tálat és egy éjszakát a konyhapulton hagyjuk.

Másnap az adott recept szerinti mennyiséget kimérjük belőle, a maradékot pedig hűtőben tároljuk. Több napig eláll, csak figyeljünk arra, hogy ha használni szeretnénk, előtte néhány órával nem árt kivennünk a hűtőből - annyit amennyi éppen kelleni fog - és szobahőmérsékleten hagyni hogy átmelegedjen.


Másnap pedig készülhetett a kifli!

Hozzávalók a kiflihez:
- 2 dl tej + kevés szükség szerint
- 2 nagy evőkanál tejföl
- 2 teáskanál só
- 3 dkg vaj
- 1 csapott evőkanál pirospaprika
- 20 dkg öregtészta
- 30 dkg BL 80 kenyérliszt
- 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 1 teáskanál cukor
- 2 dkg élesztő

Minden hozzávalót egy nagy tálba tettem, az öregtésztát belecsipkedtem, az élesztőt rámorzsoltam. Kissé lágy, hólyagos tésztát dagasztottam belőle - ha kell, öntsünk hozzá még egy kis langyos tejet, ne legyen kemény - majd konyharuhával letakartam a tálat és meleg helyen duplájára kelesztettem a tésztát.


Ezután lisztezett felületre borítottam és (nagyjából) egyforma darabokra vágtam. Mindegyik darabot gömbbé formáztam és letakarva újabb 10 percig kelesztettem. Egyesével vékonyra, oválisra nyújtottam és felcsavartam, kifli formájúra hajlítottam, majd sütőpapírral bélelt sütőlapra sorakoztattam őket, távolságot hagytam köztük, hogy növekedhessenek.

A sütő aljára egy vízzel töltött tepsit állítottam és 220 fokra előmelegítettem. Közben ismét duplájára kelesztettem a kifliket. A gőzös sütőben kb. 15-20 perc alatt sültek meg.


Nemcsak hogy jó állaga van, de az illata is fantasztikus, főleg sütés közben és közvetlenül utána. Általában nem is tudjuk megvárni, hogy teljesen kihűljön, már langyosan megkóstoljuk. Nem is kell hozzá semmi, magában is nagyon finom, de akár szendvicsnek is tökéletes alapanyag lehet.

Én kisebb kifliket szoktam készíteni, 15-16 darabra vágom a tésztát, de ez csak ízlés kérdése. Készülhetnek belőle óriáskiflik is. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése