2016. március 14.

Gyümölcszselés rizskehely

Bár holnap március 15-e lesz, nemzeti ünnepünk, teljesen véletlen, hogy éppen most került sor erre a majdnem piros-fehér zöld összeállítású tejberizses desszert bejegyzésére. Eperrel még jobb lenne az összhatás, de mivel csak szilvabefőtt és fagyasztott erdei gyümölcs volt itthon néhány hete, amikor készítettem a kelyheket, ezért kicsi bordóba hajlik a trikolór. :)


Szeretem a gyümölcsös édességeket, Imi meg a tejberizst, így jó ötlet volt összehozni a kettőt. Ráadásul nagyon egyszerűen elkészíthető, viszonylag gyors is, a hűtési idő a leghosszabb. A gyümölcsöt ízlés szerint variálhatjuk.

Hozzávalók a tejberizshez:
- 20 dkg kerek szemű rizs
- 3 dl víz
- kb. 8 dl tej
- csipetnyi só
- 15 dkg cukor vagy ízlés szerint 
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 5 dkg vaj

A rizst megmossuk, csipetnyi sóval és a vízzel feltesszük főni. Amint magába szívta a vizet, öntünk hozzá a tejből, hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a cukrot és a citrom héját. Folyamatos keverés közben addig főzzük, amíg beszívja a tejet, ekkor ismét öntünk hozzá. Ezt addig ismételjük, amíg a rizs majdnem teljesen megpuhul. Ha kell, a 8 dl tejet egészítsük ki annyival, amennyi szükséges. A végén maradjon egy picit híg a tejberizs állaga. Keverjük hozzá a vajat, vegyük le az edényt a tűzről, fedjük le és tegyük félre.


Amíg a rizs teljesen megdagad-megpuhul a gőzben, elkészítjük a gyümölcszselét.

Ahogy említettem, fagyasztott erdei gyümölcs volt a mélyhűtőmben, abból is mindössze kb. 40 dkg. Ezt kevésnek ítéltem, ezért kiegészítettem egy üveg szilvabefőttel. Pont jó volt így az arány, megfelelő menyiségben került a kelyhekbe a tejberizsből és a gyümölcszseléből.

Hozzávalók a gyümölcszseléhez:
- kb. 40 dkg (fagyasztott) erdei gyümölcs keverék
- 1 üveg szilvabefőtt a levével együtt
- 2-3 evőkanál nádcukor
- 1 késhegynyi fahéj
- kb. 1 dl víz
- 10 g Horváth Rozi zselatin por

A szilvabefőttet leszűrtem, levét felfogtam egy edényben. A gyümölcs magját eltávolítottam, magát a gyümölcsöt pedig kisebb darabokra vágtam. Visszatettem a levébe, az edénybe. Hozzáadtam az erdei gyümölcsöt, a cukrot, a fahéjat és még kb. 1 dl vizet. 3 dl folyadék legyen a gyümölcsön.

Főzni kezdtem a gyümölcsöket, majd amikor a leve langyos lett, belekevertem a zselatinport is. Kevergetve felforraltam majd kb. fél perc forrás után elzártam alatta a gázt.

Hideg helyen - a kamrában - langyosra hűtöttem, vigyázva nehogy túlságosan dermedt legyen a zselé. Kelyhekbe adagoltam a tejberizst és rátettem - mellétettem a gyümölcszselét.

Hűtőben néhány óra alatt készre hűtöttem.


Aki szereti a tejszínhabot, a tetejére nyomhat belőle rózsákat. Nekünk nem hiányzott rá, tökéletes volt nélküle is a rizskehely. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése