2016. március 21.

Paradicsomos káposztafőzelék

Gyerekkorom egyik kedvenc főzeléke, amit otthon is és az oviban is nagyon szerettem. Lehet, hogy a menzán is kedveltem volna, de nem voltam napközis, suli után mindig volt valaki, aki otthon várt ebéddel. Eleinte Nani, a nagymamám, majd az ő halála után anyukám készítette a meleg ételt nap mint nap.

Furcsa, hogy én a főzelékeket leginkább önmagukban, feltét nélkül szeretem. Sokan el sem tudják képzelni a paradicsomos káposztát fasírt vagy valamilyen húsféle nélkül - megjegyzem, számomra a virsli lenne ami legközelebb áll a paradicsomos ízvilághoz - én soha nem kértem mellé semmit. Csak a zeller ne maradjon ki belőle! :)


Hozzávalók:
- 1 kg édes fehér káposzta
- 1 liter (házi) paradicsomlé
- 1 kis doboz konzerv paradicsompüré
- 3-4 szál zellerlevél
- 1 közepes fej hagyma
- 2 csapott evőkanál liszt
- 1 teáskanál pirospaprika
- olaj
- só
- bors
- cukor
- víz

A káposztát külső leveleitől megszabadítjuk, négyfelé vágjuk, torzsáját kiemeljük, majd fél ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. Egy lábasba beletesszük a megtisztított, apróra vágott hagymával és a zellerlevéllel együtt. Annyi vizet engedünk rá, hogy éppen csak ellepje. Sóval ízesítjük és félig lefedve feltesszük főni.

Amikor a káposzta félig megpuhult, beleöntjük a paradicsomlevet és a paradicsompürét, megszórjuk őrölt feketeborssal és ízlés szerint cukorral édesítjük (én inkább savanykásan szeretem).  Addig főzzük, amíg a káposzta teljesen megpuhul.

Ezután olajból, lisztből világos rántást készítünk, belekeverjük a pirospaprikát és hozzáadjuk a főzelékhez. Kb. 10 perc alatt jól kiforraljuk és már tálalhatjuk is.


Van aki köménnyel, babérlevéllel is fűszerezi, ez ízlés kérdése. Paradicsomlé helyett sűrítményből is lehet készíteni, akkor kevésbé lesz "házias" ízű. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése