2016. január 25.

Zöldbableves gazdagon

Melengető, téli, laktató leves. Amolyan öszvér, mert van benne egy kis lebbencsleves-hatás, egy kis palócleves és egy kis betyár zöldbableves-hatás is. Én mindhármat szeretem, ezért igazán elégedett voltam a végeredménnyel. :)

Napok óta zöldbablevesre vágytam, de amikor nekiálltam volna, szomorúan konstatáltam, hogy elfelejtettem zöldbabot venni, így be kellett érnem azzal a kevéske mennyiséggel, amit a mélyhűtőben találtam. Viszont az tényleg annyira kevés volt, hogy fel kellett turbóznom még egy kis ezzel-azzal, hogy értékelhető mennyiségű leves legyen belőle.


Hozzávalók:
- 20 dkg zöldbab
- 20 dkg sertéshús (comb, lapocka)
- 15 dkg kolbász
- 15 dkg húsos szalonna
- 10 dkg tarhonya
- 1 tv paprika
- 1 paradicsom
- 1 vöröshagyma
- só
- bors
- pirospaprika
- kevés zsír, ha szükséges
- 1,5 dl tejföl
- 1 csapott evőkanál liszt
- petrezselyem

Ha friss zöldbabból készítjük, akkor első lépésként tisztítsuk meg és vágjuk kisebb darabokra. A sertéshúst és a szalonnát szintén aprítsuk fel kis kockákra.


A szalonnát egy fazékba tesszük, zsírjára sütjük. Hozzáadjuk a megtisztított, felaprított hagymát - ha kevés a zsír, egészítsük ki - és fedő alatt megpároljuk. A tűzről lehúzva megszórjuk pirospaprikával, összekeverjük, kevés vizet adunk hozzá és visszatesszük a tűzre. Belekeverjük húst, majd kb. 5 perc múlva a kis darabokra vágott paprikát, paradicsomot. Fedő alatt kb. 10 percig főzzük, amíg kissé levet ereszt.

Ezután felöntjük vízzel. Hozzáadjuk a zöldbabot, a karikára vágott kolbászt és sóval, borssal ízesítjük. Félig lefedve félpuhára főzzük a zöldbabot, húst. Ekkor beletesszük a tarhonyát is és addig főzzük amíg minden megpuhul benne.

A tejfölben csomómentesre keverjük a lisztet és beleöntjük a levesbe. Jól kiforraljuk, a végén pedig ízlés szerint, frissen vágott petrezselyemmel díszítjük.


Tipikusan "megáll benne a kanál" leves, ami után már csak valamilyen édességre vágyik az ember. Palacsintára, fánkra, buktára, például. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése