2016. január 28.

Cigánypecsenye

Na kérem. Íme az én cigánypecsenyém. :) Imi kérésére nem tarjából készítettem, hanem sertés hosszúkarajból. Az eredeti recept szerint szaftos tarjaszeletekből az igazi, de nekem mindkettőből ízlik.

Imi fokhagymásan-pirospaprikásan ismeri a cigánypecsenyét, ezt azonban kiegészítettem mustárral, így egy mustáros-fokhagymás-pirospaprikás pácban érlelődött rövid ideig. Legközelebb majd a másik változatot is kipróbálom és egy összehasonlító blogbejegyzésben jelezem, hogy melyik volt az ízletesebb. :)


Hozzávalók:
- 6 szelet sertéstarja (vagy hosszúkaraj)
- 6 szelet kenyérszalonna
- 6 gerezd fokhagyma
- 1 evőkanál mustár
- 1 evőkanál pirospaprika
- 1 csapott teáskanál őrölt bors
- só, ízlés szerint
- 2 evőkanál olaj

A hússzeleteket csak gyengéden klopfoljuk ki, ne törjük össze az értékes rostokat. Legjobb, ha olyan vastagságú szeleteket vágunk, vagy kérünk a hentestől, amilyennel már dolgozni szeretnénk.


A páchoz az olajban elkeverjük a zúzott fokhagymát, pirospaprikát, sót, őrölt borsot és mustárt. A hússzeletek mindkét felét megkenjük a páccal, egymásra fektetjük őket és egy órán át pihentetjük.

Közben a szalonnaszeleteket a bőrére merőlegesen háromnegyedig bevagdossuk. Egy mélyebb serpenyőben mindegyiket zsírjára sütjük, majd kiemeljük a "kakastaréjokat" és félretesszük egy tányérra.

A visszamaradt zsírban a bepácolt hússzeletek előbb egyik, majd másik oldalát sütjük rövid ideig. Oldalanként 3-5 percnél nem kell több, ennyi idő alatt átsül a hús, de nem lesz száraz.


Azonnal, forrón tálaljuk. Sült krumpli és savanyúság illik mellé, na meg a hússzeletek tetejére 1-1 "kakastaréj". :)

Én az Erdélyből hozott, rokonoktól kapott finom háziszalonna utolsó néhány szeletét használtam fel. Ez a bizonyos szalonna fokhagymás-pirospapikás pácban érlelődött-füstölődött, így tökéletes választás volt a cigánypecsenyénkhez!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése