2016. január 3.

Aszalt szilvás, gesztenyés karajbatyu

Ez volt a másik főétel amit anyukám a december 25-i karácsonyi menübe elkészített. Én először nem tudtam eldönteni, hogy az aszalt szilvás pulykamellet kóstoljam meg, vagy inkább a karajbatyukat. Végül az utóbbira esett a választásom - a pulykamellet egy másik napon ettem - de a köreteket összevariáltam a két féle ételből.


Az eredeti recept a 2013. decemberi Vidék ízében jelent meg, itt bukkant rá anyukám. Az előkészítést már december 24-én elvégezte, így 25-én már csak sütnie kellett a húst.

Hozzávalók:
- 8 szelet sertéskaraj (lehetőleg hosszúkaraj)
- 40 dkg darált sertéshús
- 5 dkg aszalt szilva
- 10 dkg főtt gesztenye
- 1 tojás
- fél arasznyi póréhagyma
- só
- őrölt bors
- kevés olaj


A hússzeleteket vékonyra klopfoljuk. A szilvát és a gesztenyét néhány szem kivételével kis darabokra vágjuk. A pórét is felaprítjuk. A darált hússal elkeverjük ezeket a tojással együtt. Sóval, borssal ízesítjük.

8 nagyobb darab alufóliát tépünk, mindegyiket meglocsoljuk kevés olajjal, majd ráfektetjük a karajszeleteket. Közepükre teszünk egy-egy halom tölteléket és adhatunk hozzá egy-két szem egész gesztenyét és szilvát. A fóliát összefogva, oldalukat felhúzva csomagokat formázunk belőlük.

Tepsibe tesszük az előkészített húsokat és 180 fokos sütőben kb. háromnegyed óra alatt készre sütjük. A fóliát csak közvetlenül tálalás előtt bontsuk le róla.


Köretként további főtt gesztenyét kínálhatunk hozzá.

Laktató, de nagyon ízletes főétel, személyenként szerintem elég 1-1 batyuval számolni, főleg ha leves is van előtte és sok-sok karácsonyi desszert utána. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése