2015. április 13.

Mézes-sonkás szendvicskrém

Már egy hete véget ért a húsvéti hétvége, gondolom nemcsak mi sonkáztuk be nagyon (szokás szerint).  A sonkán kívül tojásra és hidegtál variációkra sem fogok még egy jó darabig vágyni, mert egy kicsit ismét túllőttem a célon. Ilyen az, amikor minden eshetőségre készen - vendégvárás címen - több ételt készítek, mint amennyit meg tudunk enni a vendégekkel együtt.

Szerencsére a kötözött sonka sokféleképpen felhasználható, ha nem fogyott el. Felhasználhatjuk akár egy jó tésztaszószhoz, vagy belekockázhatjuk a bablevesbe, lencselevesbe, de ledarálhatjuk és különféle szendvicskrémeket is varázsolhatunk belőle.


Valamelyik nap eszembe jutott egy rég elfeledett ovis íz: sonkakrém. Imivel összevetettük az emlékeinket és megállapítottuk, hogy hasonlóak. Eszerint az oviban gyakran kaptunk reggelire vagy uzsonnára olyan szendvicset, amelyet darált gépsonkával kikevert vajjal kentek meg. Nagyon szerettük!

Ennek egy kicsit továbbfejlesztett változatát készítettem el hétvégén. Kezdő konyhatündérek is sikert arathatnak vele, 5 perc alatt kész van  mindössze 2 vagy 3 féle hozzávaló felhasználásával.


Hozzávalók:
- 20 dkg füstölt sonka
- 5-6 evőkanál könnyen kenhető margarin
+ ínyenceknek: 1 kávéskanál méz

Azért írtam, hogy 2 vagy 3 féle hozzávaló szükséges, mert aki szereti a különleges ízhatásokat, bátran kipróbálhatja például a Méhes-Mézes bármelyik mézkészítményével. Én a Lándzsás útifüves változatot használtam most. Ez a termék is nagyon egészséges, a lándzsás útifű köztudottan gyulladáscsökkentő, nyákoldó hatású, így megfázásos időszakban érdemes rendszeresen használni ezt a készítményt. Bővebben ezen a linken olvashattok róla.

A sonkát kis kockákra vágtam és az aprítógépem segítségével ledaráltam. Egy tálba öntöttem, kikevertem a vajjal és mézzel ízesítettem. Sózni nem kell, hiszen a füstölt hús eleve sós!

Pirított rozskenyérrel és friss zöldségekkel fogyasztottam.


Ilyen egyszerű. :) Sonka is meg nem is, szóval húsvét után is bátran készítse el mindenki, mert garantáltan elfogy!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése