2015. április 22.

Bea névnapi kávés-pudingos sütije

Ma pont egy hónapja, hogy Bea névnap volt, ezért úgy gondoltam pont időszerű bejegyeznem a sütit, amit Andrásommal (sőt, főleg Andrásom) készítettünk Tesókámnak. :) Mindenképpen valami tejszínhabosat gondoltam, és lehetőleg kávésat, mert azt mindenki szereti a családban. Az első tervem darált kekszes volt, de András meggyőzött arról, hogy a babapiskótás sokkal jobb lenne. Jó is lett, és nagyon szépen kötésbe rakta a piskótákat. :) A receptet a Receptneked oldalán találtam.

Itt olyan aranyosan mosolyog! :)

Ehhez a finomsághoz az alábbiakra van szükségünk: 
40 dkg babapiskóta,
3 csomag vaníliás pudingpor,
12 ek. kristály cukor,
1,2 l tej,
3 dl főzött kávé,
2 dl tejszín,
1 dl rum vagy aroma.

A lefőzött kávéval, a tejjel és a cukorral megfőztük a pudingot. Nagyon finom tejeskávé illata volt! Kedvem lett volna jól beleinni! :) 



Egy szögletes, kapcsos tortaforma alját kiraktuk babapiskótával, ahogy András mondaná, kötésbe raktuk, meglocsolgattuk rum és rumaroma keverékkel, majd a már kész puding egyharmadát ráöntöttük/kentük. Még egy réteget készítettünk (kisebb tortaformánál három réteg kirakására is lehetőségünk akadhat) az előbbi sorrendben. 



Ezután a tortaformát egy órára hűtőbe tettük. A tejszínből kemény habot vertünk, és rákentük a pudingos babapiskótára. Gondolkodtunk rajta, hogy milyen legyen a díszítés. Én csokis díszt javasoltam, aztán a képen látható, mi lett belőle. :)



Andrásom szerint csúnyán írok, szerintem meg abszolút olvasható, kié lett a süti. :) Van ott egy B, egy E és még egy A is. Ha mégse látszik jól. :)


Elvileg én egy dolgot elrontottam a készítés során, mert az eredeti recept, nem írja, hogy ki kell hűteni a pudingot, miután megfőztük, de mivel eddig én minden receptben ezt olvastam, ezt is kihűtöttük, utána viszont önteni nem lehetett a babapiskótára, csak kenegetni, ami némileg megnehezítette a dolgunkat.


Morfondíroztam még március elején, hogy valami nagyon tuti, nagyon frankó kis tortát kellene kreálnunk Andrásommal, de aztán a biztos siker iránti vágy győzött, ezért készült el ez a kellemes kis édesség. Remélem, hogy Bea ennek is örült, mert mi nagy odafigyeléssel, mindent beleadva készítettük. :)


MÉG EGYSZER NAGYON SOK BOLDOG NÉVNAPOT KÍVÁNOK AZ ÉN EGYETLEN NŐVÉRKÉMNEK! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése