2014. május 19.

Zöldséges aszpiktojás

Már húsvét előtt is szemeztem ezzel a különleges és nagyon látványos hidegtál-megoldással. Viszont akkor már rég megtervezem, hogy milyen fogásokat készítek az ünnepi menühöz, ezért úgy döntöttem, máskorra hagyom az aszpiktojásokat. Akkor amikor több időm lesz elbíbelődni vele, hiszen a látvány alapján úgy gondoltam, nem lehet túl egyszerű megcsinálni.

Szerencsére tévedtem. A legmacerásabb része a tojáshéj óvatos kilyukasztása és a tojás eltávolítás volt, a többi ment mint a karikacsapás. De haladjunk szépen sorban.


Hozzávalók:
- 10 db tojás
- 10 dkg párizsi vagy sonka
- 1 kis doboz konzerv kukorica
- 15 dkg borsó
- fél kaliforniai paprika (piros)
- pár szál petrezselyem
- 2 evőkanál zselatin
- 1 dl víz
- 4 dl húsleves
- 1 kávéskanál ecet
- őrölt bors ízlés szerint

A tojások szélesebbik felén óvatosan kb. 2 cm átmérőjű lyukat vágunk, vigyázva, hogy ne repedjen szét. Tartalmukat kiöntjük (én ebből sütöttem utána tortát), a tojáshéjakat kimossuk és a lyukkal lefelé beleállítjuk a tartóba, hogy kiszáradjon.

Közben a zselatinport beletesszük egy kis lábasba, 1 dl vízben elkeverjük, hagyjuk megdagadni.

A kaliforniai paprikát és a sonkát/párizsit kis kockára vágjuk, a konzerv kukoricát lecsepegtetjük, a borsót, ha mirelit, enyhén sós vízben megfőzzük, leszűrjük. Mindezeket összekeverjük egy tálban.


A tojáshéjakat megfordítjuk a tartóban, mindegyik belsejébe egy-egy petrezselyemlevelet teszünk. Megtöltjük a zöldségkeverékkel, körülbelül 3/4-ig.

A zselatint felöntjük a húslevessel, kevés borsot szórunk bele, hozzáadjuk az ecetet és állandóan kevergetve felforraljuk. Kissé kihűtjük, majd feltöltjük vele a tojáshéjakban lévő zöldségeket, egészen a lyuk tetejéig.

Ha marad ki zselatin és zöldségkeverék, nem probléma, bármilyen muffinformát, sütőformát megtölthetünk velük. Én szív alakú formákba töltöttem a maradékot.

Ezután hűtőbe helyezzük egy éjszakára - de legalább 5 órára - majd tálalás előtt eltávolítjuk a tojáshéjakat, úgy mintha egy főtt tojást pucolnánk meg. A talpára állítjuk, tálra rendezzük és zöldségeket, sajtot helyezünk köréjük.


Természetesen a töltelék szabadon variálható. Rakhatunk bele sárgarépát, zöld, sárga, kaliforniai paprikát, csemege uborkát, bármit amit mutatósnak gondolunk.

Én anyák napjára készítettem el, nagy sikert arattam vele családom körében. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése