2014. május 21.

Virsli leveles tésztában

Könnyű nyári ebéd vagy vacsora, minimális alapanyagból. Nem a recept miatt írom ezt a posztot, inkább csak ötletet szeretnék adni azoknak, akik jelen pillanatban is azon gondolkodnak, hogy mit csináljanak a családnak holnapi ebédre.

Hiszen a recept olyan egyszerű! Le sem kellene jegyeznem, elég csak ránézni a képekre és már adja is magát. :)


 Gyerekkoromban gyakran dobtunk össze anyuval sajttal töltött, baconbe csavart virslit ebédre, általában rizi-bizivel. Elronthatatlan volt és mindig sikeres. Érdekes, hogy ez a leveles tésztás változat akkoriban nem jutott eszünkbe, most viszont pont fordítva történt: miközben göngyöltem a virsliket a tésztabundába, akkor villant be, hogy én ezt a mozdulatot sokszor csináltam már, csak régebben a tészta helyett vékony baconszelet volt a kezemben. Mondanom sem kell, egyből megkívántam a sajtos-szalonnás virsli változatot is, úgyhogy legközelebb majd azt készítem el, amikor csak fél órám lesz ebédet varázsolni.

De most néhány szót a leveles tésztába göngyölt virsliről: azért hogy ne legyen olyan egyszerű, "snassz", Imi kitalálta, hogy dobjuk fel egy kicsit az ízét, kenjük meg a tésztacsíkokat ketchup, mustár és csípős salsa szósz keverékével. Milyen jól tettem, hogy hallgattam rá!


Hozzávalók:
- 10 db virsli
- 50 dkg mirelit levelestészta
- 1 tojás
- ketchup (ízlés szerint)
- mustár (ízlés szerint)
- salsa szósz (ízlés szerint)
- reszelt sajt

A leveles tésztát szobahőmérsékleten felengedtem, vékonyra nyújtottam. 2 centis csíkokat vágtam belőle. A ketchupot, mustárt, salsa szószt egy tálban összekevertem és megkentem vele a csíkok közepét hosszanti irányban.

A tésztacsíkokat a nyers virslik köré tekertem szélein átfedéssel. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem a csomagokat. Tetejüket felvert tojással megkentem és megszórtam reszelt sajttal.

180 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg szépen megpirultak (kb. 15 perc).


Friss zöldségekből salátát kevertem mellé, de rizi-bizivel, bulgurral, steak burgonyával, sőt petrezselymes újkrumplival is nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése