2014. május 9.

Tejszínes-epres desszert

Az eperszezon közepén járunk, így épp időszerű ez a bejegyzésem. Igaz, hogy ezt a desszertet néhány héttel ezelőtt készítettem, amikor még nem lehetett magyar epret kapni a piacon. Most viszont már van, nagyon finom, édes, kisebb és nagyobb is, lehet válogatni. Én is kihasználom a lehetőséget, amíg lehet epret venni, néhányszor még biztosan megcsinálom ezt az édességet, hiszen annyira egyszerű és finom.
 

Hozzávalók:
-  40 dkg eper
- 1 csomag pudingpor (epres vagy vaníliás)
- 4 dl tej
- 3 evőkanál cukor
- 2 dl habtejszín
- néhány szem babapiskóta

Az epret kicsumáztam, megmostam és három részre osztottam. Néhány szemet díszítésnek tettem félre, a maradékot elfeleztem. Az egyik felét pürésítettem, a másikat pedig aprítógéppel kicsi darabokra vágtam.


A pudingport csomómentesre kevertem a tejben és a cukrot hozzáadva sűrűre főztem. Még melegen robotgép segítségével hozzádolgoztam az eperpürét. Félretettem hűlni.

Amíg hűlt, a habtejszínt keményre felvertem. Ezt azután a hideg epres pudingba kevertem.

Poharakba töltöttem a tejszínes krémből egy keveset. Erre lerétegeztem néhány darab babapiskótát, majd a felaprított eperből is egy kicsit. Újabb krémréteg következett, majd babapiskóta, eper és így tovább... A tetejét eperrel díszítettem.

Hűtőbe tettem, hogy megdermedjen, de nem volt türelmünk kivárni, hamarosan elfogyasztottuk :) Még a babapiskótának sem volt ideje megpuhulni benne.


Várom a málnaszezont is, hiszen azzal is finom lehet. Sőt, akár vegyesen felhasználva ezeket a gyümölcsöket. Esetleg csokidarabkákkal feltuningolva... Hmm. Beindult a fantáziám. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése