2014. március 24.

Paradicsomleves

Gyerekkorom óta a kedvenc levesem, nálam töretlen népszerűségnek örvend. Imádtam az oviban, amikor alig volt íze és pici kagylótésztával tálalták, imádtam otthon anyuéknál édeskésen, rizzsel és most is, amikor már én főzöm magunknak, nem túl édesen és betűtésztával.

Nagyon kevés embert ismerek, aki ne szeretné a paradicsomlevest. Sokaknak egyből az óvodai, vagy az iskolai menzás élmények jutnak eszébe róla és meglepő módon nem negatív értelemben!


Én szívesen fogyasztom több napon keresztül, ebből a levesből soha nem marad meg egy csepp sem. Általában valamilyen tésztaétel mellé szoktam készíteni, amikor nagyon kevés időm van főzni. Amíg a leves fő, addig a második fogás is elkészül.

Hozzávalók:
- 50 dkg paradicsomsűrítmény (dobozost szoktam beletenni)
- 2 evőkanál olaj
- 1,5 evőkanál liszt
- 1,8 liter húsleves (alaplé) vagy víz
- só
- cukor
- őrölt bors
- 2 szál zellerlevél
- 1 kis fej hagyma
- 1 maréknyi betűtészta

Természetesen házilag eltett paradicsomléből is lehet készíteni. Én is főztem már abból, de valahogy jobban szeretem a dobozos paradicsomsűrítménnyel. Talán mert annak kissé mű íze van, így jobban el tudom találni vele az óvodai ízhatást. :)


Egy fazékban az olajból és lisztből világos színű rántást készítek. Sűrűn kevergetve hozzáadom a paradicsomsűrítményt, 1-2 percig rotyogtatom.

Felöntöm az alaplével vagy vízzel. Nekem általában van a mélyhűtőben lefagyasztva maradék húsleves, többek között a paradicsomleveshez szoktam felhasználni.

Beleteszem a megtisztított, feléig bevágott, de egyben hagyott hagymát, zellerlevelet. Sóval, borssal, cukorral ízesítem.

Felforralom, 15-20 percig főzöm, majd beleszórom a tésztát és addig főzöm tovább, amíg a tészta megpuhul. Tálalás előtt kiveszem belőle a hagymát és kidobom.

Forrón a legfinomabb!


Ahogyan a fenti fotón látható, legutóbb grízes tésztát készítettem a leves mellé. Igazi menzamenü lett belőle. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése