2014. március 6.

Hentes tokány

Ha szaftos húsételt szeretnénk készíteni, ami nem a hagyományos pörkölt, akkor jöhet a hentes tokány! Bármikor szívesen főzöm, hiszen nincs vele sok gond, maradék hús hasznosítására is kitűnő, úgyis csíkokra kell vágni és a csemege uborka egészen különleges ízt ad neki.

Ráadásul szinte bármilyen körettel tálalhatjuk: krumplival, rizzsel, tésztával...



Még akkor készítettem a hentes tokányt amikor Imi unokatestvérei jöttek hozzánk hétvégére és egyből két féle köretet csináltam mellé: szalonnás pirított tésztát és tarhonyát. Nekem tarhonyával jobban ízlett, talán azért, mert már túl nehéznek éreztem mellé a tésztát. Elvégre a tokányból sem sajnáltam a szalonnát, mint ahogy a fenti képen látszik. :)


Hozzávalók:
- 70 - 80 dkg sertéscomb
- 15 - 20 dkg húsos szalonna
- 2 közepes fej hagyma
- 5-6 db csemege uborka
- 10 dkg sonka
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 kis konzerv paradicsompüré
- 1,5 evőkanál liszt
- só
- bors

A húst és a szalonnát csíkokra vágjuk, a húst félretesszük.


A szalonnát egy lábasban elkezdjük kiolvasztani majd hozzáadjuk a nem túl apróra vágott hagymát. Néhány percig kevergetve pirítjuk-sütjük. Ekkor beletesszük a húst is és addig kevergetjük, amíg teljesen kifehéredik. Lefedjük és így pároljuk tovább.

A paradicsompürét és a lisztet csomómentesre keverjük kb. fél liter vízben majd ezzel a keverékkel felöntjük a húst. Sóval, borssal, zúzott fokhagymával ízesítjük, megkavarjuk és lefedve hagyjuk tovább főni.

A sonkát és a csemege uborkát vékony csíkokra vágjuk és amikor a hús már majdnem puha, ezeket is hozzáadjuk.

Ha a hús elfőtte volna a levét, kevés vízzel pótoljuk. Ha pedig túl híg lenne, fedő nélkül főzzük teljes puhulásig. Akkor jó, ha sűrű, ízes szaftja van.


Van, aki fehérbort is önt a hús alá a paradicsomos lével együtt. Úgy is biztos nagyon finom, de nekem ez a szalonnás-csemegeuborkás és kissé paradicsomos íz tökéletesen megfelelő volt. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése