2014. március 27.

Cukkinis virslipörkölt újhagymás rizzsel


Fél órás vacsora - így kommentáltam tegnap ennek az ételnek a fotóját a Facebook-on amikor megmutattam olvasóinknak, hogy mit dobtam össze néhány maradék alapanyag felhasználásával. A maradék jelen esetben néhány darab cukkinit és pár szál újhagymát jelentett.

A virslipörkölt ötlete már hetek óta mocorgott a fejemben. Nagyon régen ettem, még valamilyen főzelék feltéteként. De most főételt akartam csinálni belőle és ehhez pont kapóra jött a hűtőben talált cukkini.


A fél órába nemcsak a főzés, a hozzávalók felaprítása, hanem a köret is belefért. Ennél gyorsabban nehezen lehetne főételt készíteni, úgyhogy dolgozó anyukáknak szeretettel ajánlom ezt a receptet. A virslit sok gyerkőc szereti, ebben a formában talán még a cukkinit is el lehet adni nekik. :)

Hozzávalók:
- 60 dkg virsli
- 3 kisebb cukkini
- 1 közepes fej hagyma
- 1 paradicsom
- 1 paprika
- pirospaprika
- őrölt bors
- só
- olaj

Időt spórolhatunk meg, ha nem azzal kezdünk, hogy mindent felaprítunk, hanem mindent szépen sorban csinálunk.


Az apróra vágott hagymát olajon megfonnyasztjuk - amíg fonnyad, kockára vágjuk a paradicsomot és paprikát -, majd a tűzről félrehúzva megszórjuk pirospaprikával, felöntjük egy kevés vízzel és visszatesszük főni. Belekeverjük a paprikát, paradicsomot és fedő alatt néhány percig pároljuk.

Ezalatt megmossuk, hosszában ketté- majd félkarikára vágjuk a cukkiniket. Hozzáadjuk a pörköltalaphoz, összekeverjük. Sózzuk, borsozzuk és lefedve kb. 5 percig főzzük.

Közben karikára vágjuk a virsliket. A végén ezt is beletesszük a zöldséges alapba, kevés vízzel felöntve, időnként megkeverve fedő alatt kb. 10-12 perc alatt készre főzzük.


Ennyire egyszerű. És mindeközben én még a köretet is elkészítettem, méghozzá újhagymás rizst. Egy nagy bögre rizst megpirítottam kevés olajon, felöntöttem két bögre sós vízzel és addig főztem, amíg majdnem megpuhult. Ekkor belekevertem 2 szál karikára vágott újhagymát, lehúztam a rizst a tűzről és lefedve hagytam puhára párolódni, a végére teljesen felszívta a vizet.

Finom és mutatós kombináció lett a végeredmény. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése