2014. március 10.

Banánhabos torta

Sokat gondolkodtam, hogy írjak-e bejegyzést erről a tortáról, hiszen már olvashattatok róla. Tavaly augusztusban a szüleim 40. házassági évfordulójára sütöttem meg és akkor őszibarackos krémet kentem a tetejére.

A torta receptjét itt olvashatjátok: őszibarackos-étcsokoládés torta.

Végül azért döntöttem úgy, hogy újra írok róla, mert most banános krém került a tetejére és nagyon jól sikerült. Hátha valaki szeretné ezzel az ízesítéssel elkészíteni.


Március első hétvégéjén barátnőnk, Dia 30. szülinapját ünnepeltük. Néhány napig gondolkodtam, hogy mit süssek neki, nézegettem a recepteket, végül megjelent lelki szemeim előtt egy banános torta. Csokival természetesen, hiszen a banánhoz olyan jól illik a csoki. Gondoljunk csak a banánsplitre...

Tehát a krém ízesítése adott volt, alapnak pedig elhatároztam, hogy a jól bevált, kedvenc csokis tésztámat sütöm meg.

A fenti linken elolvashatjátok a tortalap receptjét, de bemásolom ide is:

Hozzávalók a tortalaphoz:
- 20 dkg vaj + a tortaforma kikenéséhez
- 17,5 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- késhegynyi őrölt fahéj
- 4 tojás
- 3 evőkanál barackpálinka
- 25 dkg liszt
- 1 teáskanál sütőpor
- 3 nagy, érett őszibarack (vagy 1 üveg barackbefőtt, 1 nagy barackkonzerv)
- 10 dkg étcsokoládé
- 1 csipet só
- zsemlemorzsa

A lágy vajat a cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal és egy csipet sóval habosra kevertem. Ezután beledolgoztam a tojásokat és a körtepálinkát. Az átszitált, sütőporral elkevert lisztet a végén adtam hozzá, jól kikevertem az egészet.

A barackbefőttet lecsöpögtettem, kis darabokra vágtam, a csokit felaprítottam és ezeket is a masszához dolgoztam.

Kivajaztam és zsemlemorzsával megszórtam egy tortaformát. A tésztát beleöntöttem és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam. Kb. 35 percig, tűpróbáig sütöttem.

Még forrón kiborítottam a formából és félretettem hűlni.


Hozzávalók a banános krémhez:
- 25 dkg mascarpone
- 2 dl habtejszín
- 2 banán
- 2 evőkanál porcukor
+ díszítéshez fél banán és színes dekorcukor

A tejszínt a porcukorral kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a mascarponét és a krumplinyomóval áttört banánokat is. Jól kikevertem.

A krémből néhány evőkanálnyit félretettem, a többivel pedig egyenletesen bevontam a tortalap tetejét.

A félretett banánhabot habzsákba töltöttem és rózsákat nyomtam a tortára. Minden rózsába egy-egy karika banánt állítottam és dekorcukorral megszórtam a krém tetejét.

Egy éjszakára hűtőbe tettem. Ha nem előző nap készítitek el a tortát, néhány órán keresztül akkor is érdemes hideg helyen tárolni tálalás előtt, hogy a habos krém megdermedjen.


Azt hiszem, még jó néhány variációját el fogom készíteni ennek a tortának. Most például barack helyett banánt is dolgozhattam volna a tésztába, biztos úgy is finom lett volna. A mascarponés-habos krémet pedig dúsíthatom majd akár eperrel, málnával is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése