2014. március 21.

Meggyes gesztenyetorta

Szülinapra sütöttem néhány hete ezt a tortát és a visszajelzésekből ítélve először de nem utoljára készült el. Az én megítélésem szerint első próbálkozásnak nem volt rossz, de legközelebb még változtatok az összetételén. Egyetlen bajom volt vele - mert az íze nagyon jó lett - : az állaga. A sok krém és hab miatt nehezen lehetett szeletelni


A receptre Somikatusnál bukkantam és már a külalakja is nagyon megtetszett. Hát még amikor elolvastam, hogy csokis-habos töltelékkel készül! Reméltem, hogy az ünnepeltnek ízleni fog, mert kicsit önző módon én mindenképpen szerettem volna megkóstolni, így a szülinap remek alkalomnak tűnt erre. Szombaton ünnepeltünk, én péntek délutánra terveztem a tortasütést, gondolván hogy ha nem sikerül, akkor még legyen időm valami mást csinálni helyette.

A csokis krém elkészítésével kell kezdeni, mert ennek teljesen le kell hűlni, mielőtt felhasználnánk.

Hozzávalók a csokis krémhez: 
- 4 dl habtejszín
- 10 dkg étcsokoládé
- 1 evőkanál cukor
- 1 csomag habfixáló

A tejszínt felforraljuk, elzárjuk a lábas alatt a gázt, beletördeljük a csokit, hozzáadjuk a cukrot és addig kevergetjük amíg a csoki teljesen felolvad. Ezután hűtőbe tesszük, lehűtjük.

Amíg hűl, elkészítjük a tortalapot és a gesztenyés habot.

Hozzávalók a tortalaphoz:
- 4 tojás
- 5 evőkanál cukor
- 6 evőkanál liszt
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 1 csomag sütőpor
- 4 evőkanál víz
- 4 evőkanál olaj

A tojásokat egy tálba ütjük, nem választjuk szét a sárgáját és a fehérjét. Hozzáadjuk a cukrot és habosra kikeverjük. Beleöntjük a vizet és az olajat, tovább kavarjuk. A lisztet a kakaóporral és sütőporral összevegyítjük és apránként beledolgozzuk a tojásos masszába.

Kivajazunk-lisztezünk vagy sütőpapírral kibélelünk egy tortaformát és a tésztát beleöntve 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Tűpróbáig sütjük kb. fél óráig.

Még melegen kivesszük a sütőformából és kettévágjuk. Ez a feladat számomra nem volt könnyű, mert elég vékony lett a tortalapom. 24 cm átmérőjű tortaformában sütöttem, úgy látszik túl nagy volt ehhez a mennyiséghez. Végül sikerült elvágnom. Az alsó felét arra a tálra tettem, amin tálalni akartam a tortát, a felsőt pedig egy tálcára. Hagytam kihűlni a tésztát.


Hozzávalók a gesztenyés habhoz:
- 4 dl tejszín
- 20 dkg gesztenyemassza
- 1 evőkanál cukor
- 2 csomag habfixáló

A tejszínt a cukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük. A gesztenyemasszát krumplinyomón áttörjük és hozzákeverjük a habhoz.

A torta összeállításához kell még:
- 15 dkg kerek babapiskóta (piskótakorong)
- 1 üveg magozott meggybefőtt a levével együtt
+ díszítéshez 5 dkg gesztenyemassza

Mielőtt elkezdenénk összeállítani a tortát:
- a gesztenyemasszát törjük át krumplinyomón
- a meggyet szűrjük le és a levét fogjuk fel egy tálban
- tegyünk félre néhány szem meggyet
- a lehűtött csokis tejszínt egy csomag habfixáló felhasználásával verjük kemény habbá
- a gesztenyés habból vegyünk ki és tegyünk félre az egyharmadát

A tálra rendezett tortalapot megkenjük a csokis krém kétharmadával. A piskótakorongok felét egyesével belemártogatjuk a meggybefőtt levébe és kirakjuk vele a csokis krém tetejét. Ezt megszórjuk a meggybefőtt felével. A gesztenyés hab felét rásimítjuk majd egy újabb réteg meggylébe mártott piskótakorong jön és a maradék meggybefőtt. Végül beterítjük a második rész gesztenyés habbal és óvatosan ráemeljük a tortalap másik felét.

A tetejére egyenletesen rákenjük a csokis krémet, az oldalát pedig a gesztenyés habbal vonjuk be, ebből hagyunk még díszítésre is. Habrózsákat nyomunk rá, egy-egy szem meggyet ültetünk a közepükbe és az áttört gesztenyemasszát is elrendezzük rajta.

Tálalásig néhány órára vagy akár egy napra hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen.


Legközelebb a tejszínes gesztenyehabot fogom másképp készíteni. Talán valamilyen pudingos vagy vajas krémmel helyettesítem majd, úgy talán szebben szeletelhető változatot tudok kihozni belőle.

Aki viszont szereti a tejszínhabos krémeket, annak mindenképpen ajánlom ezt a változatot, hiszen egy nagyon könnyed sütemény lett a végeredmény.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése