2016. október 3.

Gyümölcsös mascarponés piskótarolád

Szombat estére Bee barátnőnket vártuk és kitaláltam hogy olaszos tematikájú vacsorát főzök. Minestrone levest készítettem, Imit megkértem, hogy az ő különleges tésztáját is csinálja meg, pizzát sütöttem, a desszert pedig ez a mascarponés krémmel töltött süti volt.



A receptjét kolléganőmtől kaptam, aki szintén megsütötte hétvégére a vendégeinek. :) Ő meggyel dúsította a krémet, én nektarinnal és szőlővel, szerintem ezekkel is szuper lett.

Hozzávalók a piskótához:
- 12,5 dkg porcukor
- 12 dkg liszt
- 4 tojás
- 2 evőkanál forró víz
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

A porcukorral és vaníliás cukorral habosra keverjük a tojásokat. Hozzáadjuk a forró vizet, elvegyítjük benne. Majd beleszitáljuk a lisztet és a kakaóport és jól összedolgozzuk.

Egy nagy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral, belesimítjuk a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. negyed óra alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük.

Egy tiszta konyharuhát megnedvesítünk, ráborítjuk a piskótát, lehúzzuk róla a sütőpapírt és felcsavarjuk. Így hagyjuk kihűlni.


Hozzávalók a töltelékhez:
- 50 dkg mascarpone
- 2 dl habtejszín
- 15 dkg porcukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 20-25 dkg gyümölcs

A habtejszínt a vaníliás cukorral és egy kevés porcukorral kemény habbá verjük. Beledolgozzuk a mascarponét és a maradék porcukrot is.

A kihűlt piskótát kitekerjük, megkenjük vékonyan a krémmel. Egyenletesen elrendezzük rajta a megmosott, tisztított, esetleg darabolt gyümölcsöket, bevonjuk a maradék krém felével és szorosan feltekerjük. Tálra rendezzük és a tekercset megkenjük a maradék mascarponés krémmel.

Ízlés szerint díszíthetjük friss gyümölcsökkel, csokireszelékkel, színes cukorkákkal, csokoládés tejszínhabbal.


Tálalás előtt jól behűtjük, hogy kissé megdermedjen a krém, így szépen szeletelhető lesz. 

Nem mondom, hogy kiadós sütemény, mert egy 6 fős társaság pillanatok alatt el tudja tüntetni. Nagyobb összejövetelre érdemes rögtön dupla adagot - tehát két rudat - sütni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése