2016. október 23.

Rakott lekváros-mákos tészta

És akkor jöjjön, amit már napokkal ezelőtt beharangoztam a Facebook-on: a rakott lekváros-mákos tészta.  Hozzá kell tennem, nem mostanában készült, csak rábukkantam a fotójára. Évekkel ezelőtt sütötte apu, én még akkor kóstoltam és fotóztam. Nem tudom, azóta csinált-e újra mákos tésztát ilyen formában, vagy csak a hagyományos változatot.


Hozzávalók:
- 1/2 kg hosszúmetélt
- kb. 20 dkg darált mák
- porcukor ízlés szerint
- 1 csomag vaníliás cukor
- 3 dl tejföl
- 1 tojás
- (lehetőleg) házi sárgabaracklekvár
- 1 evőkanál zsemlemorzsa
- vaj

A darált mákot elvegyítjük a porcukorral, a tésztát enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük. Egy nagyobb edényben a tésztát összekeverjük a cukros mákkal.

Egy magasabb falú tepsit vagy sütőedényt vastagon kikenünk vajjal, megszórjuk zsemlemorzsával.
Beleterítjük a tészta felét. Ezen egyenletesen eloszlatunk egy jó nagy adag baracklekvárt, majd beborítjuk a tészta másik felével.

A tejfölben csomómentesre keverjük a vaníliás cukrot, a tojást és ízlés szerint porcukrot. A keveréket ráöntjük a tészta tetejére és elsimítjuk rajta.

200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig, pirulásig sütjük.

Nem sokkal bonyolultabb mint a hagyományos mákos tészta elkészítése, de mégis különlegesebb. Feldobhatjuk vele a repertoárunkat.

Ja, és baracklekvár helyett szilvalekvárral is nagyon finom, hiszen a szilva és a mák kifejezetten passzolnak egymáshoz!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése