2016. október 11.

Fűszeres olaj

Nincs hosszú és kőbe vésett recept hozzá, de mindenképp szerettem volna megmutatni nektek a most készült fűszeres olajaimat. Eszembe jutott, hogy biztosan lesz aki örül ennek a bejegyzésnek, hiszen egy igen-igen hasznos dologról van szó.



Többfunkciós! Ugyanis nem elég hogy nagyon finom - néhány heti-hónapnyi érlelés után salátákhoz, sült húsokhoz kiváló - hanem rendkívül dekoratív is. Nekem már több hasonló sorakozik a konyhában a polcon, hiszen kaptam "bolti" változatot, anyukám is csinált nekem amikor hozzájutott egy szép üveghez és én is szeretek kísérletezni vele. Ráadásul nagyon praktikus ajándék, így akár már most elkezdhettek karácsonyra készülődni. :)



A lehető legváltozatosabban készíthetjük el: használhatunk hozzá napraforgóolajat, kukoricaolajat de egy igazán jó minőségű olívaolajnak nincs párja. Ebbe pedig különféle (zöld) fűszerek kerülnek, akár vegyesen, akár csak egyféle, attól függ, milyen ízhatást szeretnénk elérni.

Én most az alábbiakat tettem a kimosott, tiszta üvegekbe:
- chilipaprika
- fokhagymagerezd
- kakukkfű
- rozmaring
- színes bors
- babérlevél



Végül felöntöttem olajjal és szorosan lezártam az üvegeket. Mehet is a polcra, konyhaszekrényre hogy jól összeérjenek az ízek. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése