2016. szeptember 28.

Szőlős almakompót

Van már egy almakompót receptünk a blogon, méghozzá egy mentás-lime-os verzió. Mondhatjuk úgy is, hogy az az almakompótok nyári, hűsítő változata. Most pedig az őszi variációt szeretném megosztani veletek, amit szőlővel egészítettem ki.

Az egész úgy kezdődött, hogy volt otthon körülbelül egy kilónyi almám, amit addig tartogattam, míg sürgetővé vált, hogy felhasználjam valamire, pár nap múlva már kidobhattam volna. Ezen kívül volt otthon néhány kiló szőlő is, ahogyan mostanában lenni szokott. Gyümölcsökből nincs hiány nálunk, etetni kell a pocaklakót. :)


Hozzávalók:
- 1 kg alma
- 30-40 dkg szőlő
- 2,5 liter víz
- 1 púpozott teáskanál őrölt fahéj
- 1 púpozott teáskanál szegfűszeg
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom leve
- 4-5 evőkanál cukor, az alma édességétől függően

Az almát meghámoztam, magházát eltávolítottam, kisebb kockákra vágtam. A vízzel, cukrokkal, citrom levével, fűszerekkel feltettem főni egy lábasban. Félig lefedtem. Amikor félpuhára főtt - forrástól számítva kb. 10-12 perc - hozzáadtam a leszemelt, megmosott szőlőt és további 5-6 percig főztem még.


Ha savanykásabb az alma lehet további cukorral ízesíteni, nekem elég volt ennyi. Jól lehűtöttem a kompótot és a mustáros párolt marhalapocka mellé ettük. Na meg utána esténként, desszertnek. Nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése