2016. szeptember 23.

Mustáros párolt marhalapocka

A zöldfűszeres knédlinél említettem, hogy egy mustáros marhaszelet mellé készítettem köretnek. A recepteket Imi találta a Vidék íze weboldalán. Nagyon jónak tűnt a fotó alapján, a leírás alapján pedig pláne megtetszett mert egy egyszerűen elkészíthető ételről van szó. Múlt hét vasárnap el is készítettem, nagy sikere volt! :) Még én is ettem belőle, pedig amióta kislányunkat várom - immár huszadik hete -, azóta nem igazán kívánom a húst.


Hozzávalók:
- 1 kg marhalapocka
- néhány evőkanál dijoni (esetleg magos) mustár
- só
- őrölt bors
- 1-2 szál sárgarépa
- 1-2 szál fehérrépa
- 1 kis csokor zellerlevél
- 1 kis csokor friss vagy 1 evőkanál szárított oregano
- 2 dl főzőtejszín
- 1 púpozott evőkanál étkezési keményítő
- kevés olaj

A marhahús minden oldalát felhasználás előtti este sózzuk-borsozzuk, mustárral jó vastagon megkenjük. Egy tálban lefedve egész éjszakán át pihentetjük.


Másnap egy lábasban olajat hevítünk, ezen körbepirítjuk, elősütjük a húst. Hozzáadjuk a megtisztított, karikára vágott sárga- és fehérrépát, az oreganót, zellert, és még 2-3 evőkanálnyi mustárt. Kevés vizet öntünk alá és félpuhára pároljuk a húst. Majd felöntjük annyi vízzel, hogy teljesen ellepje és fedő alatt addig pároljuk amíg teljesen megpuhul a marhahús.

Ekkor kiemeljük a húst egy vágódeszkára. A visszamaradt levet átszűrjük, a zöldségekre és fűszerekre már nincs szükségünk. A többit visszaöntjük a lábasba. A tejszínnel elkevert keményítővel behabarjuk, jól kiforraljuk, kissé besűrítjük. Ha szükséges, kevés sóval ízesítjük még.

A húst felszeleteljük és a forró mártással, valamint a zöldfűszeres knédlivel tálaljuk.


Előző esti vacsoráról maradt néhány szelet sült sütőtökünk, gondoltam jól illene a hús mellé. Így ezt is átsütöttem-forrósítottam tálalás előtt. Nem csalódtam, tökéletes összeállítás volt az édeskés tök, az illatos knédli és a pikáns-mustáros szaftos hússzeletek. Máskor is elkészítem!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése