2016. május 18.

Mogyoróvajas zabszelet

Mazsi hamarosan férjhez megy, így már időben elkezdtük elbúcsúztatni lányságát. :) Nem az utolsó napokra, inkább az utolsó hetekre hagytuk az ünneplés-sorozatot. Igen, sorozat, hiszen ha jól számolom 4 lánybúcsús összejövetele volt / lesz. Én kettőn vettem részt, mindkettő jól sikerült - remélem ő is jól érezte magát mindegyiken - és nem utolsósorban: sok finomság is terítékre került.

Az egyik lánybúcsúra például Dius ezzel a mogyoróvajas zabszelettel készült, amely tulajdonképpen egy házi müzliszelet és sokkal finomabb mint a boltokban kapható bármelyik! 


Nekem nagyon ízlett, így el is kértem Diától a receptet. Egy gasztroújságból nézte ki, most megosztom veletek is. 

Hozzávalók:
- 12,5 dkg nagy szemű zabpehely
- 10 dkg szeletelt mandula
- 1 teáskanál őrölt fahéj
- 1 csipetnyi só
- 15 dkg mogyoróvaj
- 20 dkg barna cukor
- 5 dkg vaj
- 1 db tojásfehérje

Keverjük össze a zabpelyhet, a szeletelt mandulát, az őrölt fahéjat és a sót. Serpenyőben olvasszuk össze a mogyoróvajat, barna cukrot és a vajat, majd a tűzről levéve dolgozzuk hozzá a zabpelyhes keverékhez. Végül keverjük bele a tojásfehérjét is.

Simítsuk a masszát egy kb. 18 x 28 cm-es sütőpapírral bélelt tepsibe, nyomkodjuk le és süssük 180 fokon kb. 25 percig. Ezután vegyük ki és hagyjuk kihűlni a müzlinket. Végül emeljük ki a sütőtálból és vágjuk kb. 1 cm széles darabokra a süteményt.



Szerintem felnőttnek-gyereknek egyaránt elnyerheti a tetszését. Csak saját elképzelés: én egy kis csokidarabkával, csokicseppel is megbolondítanám. :)

Köszönöm a receptet, Dia! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése