2016. május 13.

Füstölt csülkös pite (teljes kiőrlésű tönköly búzaliszttel)

Gyors ebédötletet keresgéltem a neten, lehetőleg olyant, amibe el tudom használni a hétvégéről megmaradt 15-20 dekányi füstölt csülköt. Így bukkantam MaiMóni quiche-ére.

Kiindulási alapként nagyon tetszett, de természetesen - szokásomhoz híven - kissé átvariáltam, így az én quiche-em egy egyszerű, bár teljes kiőrlésű liszttel készült pite lett. :)



Hozzávalók a tésztához:
- 12,5 dkg finomliszt
- 12,5 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
- 15 dkg vaj
- 1 tojás
- 1 kávéskanál só
- 1 evőkanál tej ha szükséges

A liszteket egy tálba öntöttem, hozzámorzsoltam a hideg vajat, beleütöttem a tojást és gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Nekem szükségem volt a tejre is, mert nehezen akart összeállni.

Sajnos nincs alacsony falú pitesütő formám, ezért a magas falúba nyomkodtam bele a tésztát, amit előtte kerekre nyújtottam. A sütő falára is kell, hogy jusson belőle, hiszen ebbe öntjük bele majd a tölteléket és fontos hogy legyen pereme a tésztának.

15 percre betettem a hűtőbe dermedni.


Ezután beletettem egy méretre vágott sütőpapírt és megszórtam bőven szárazbabbal, hogy lenyomja a sütős közben felpúposodó tésztát. 190 fokra előmelegített sütőbe toltam a tálat és 15 percig sütöttem a tésztát. Majd levettem róla a babot és a sütőpapírt és tovább sütöttem még 5 percig.

Amíg sült, elkészítettem a tölteléket.

Hozzávalók a töltelékhez:
- maradék füstölt csülök (15-20 dkg)
- maradék szalámi
- 5 szál újhagyma
- 8 dkg reszelt sajt
- 3 dl tejszín
- 3 tojás
- só
- bors
- aprított petrezselyem
- 1 teáskanálnyi zsír

A füstölt csülköt és a szalámit apróra vágtam és a zsíron megpirítottam. Hozzáadtam a karikára vágott újhagymát, ezt néhány perc alatt megfonnyasztottam rajta.

A tejszínben habverővel elkevertem a tojásokat, a sót, borsot, petrezselymet és végül a sajtot. Az elősütött pitetésztában szétterítettem a hagymás húst, majd beleöntöttem  a tejszínes keveréket.

További 20 percig sütöttem, amíg szép piros lett a teteje.


Laktató reggelinek, vagy akár ebédnek is tökéletes választás! Egy nagy adag friss kevert salátával ajánlom fogyasztani. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése