2016. május 25.

Bazsalikomos paradicsomkenyér

Tesóm második lánybúcsújára készült ez a fűszeres nyári hangulatú kenyér. Előételnek szántam, három féle sajtot és balzsamecetes-magvas paradicsomsalátát kínáltam mellé. A lányok körében nagy sikert aratott - Imi és Tomi is kóstolta, nekik nagyon nem jött be az erőteljes ízű és illatú bazsalikom miatt - és természetesen nekem is ízlett. Imádom a paradicsomos kenyereket, de eddig még csak aszalt paradicsommal ízesítettet ettem.

Ezt a receptet a Kifőztük oldalon találtam és egyből megfogott benne az, hogy nyers, friss paradicsommal készül. Úgy éreztem, hogy a lánybúcsúra muszáj elkészítenem! Nem is bántam meg, mert nagyon egyszerű. Sütés közben pedig hihetetlenül finom illatok szálltak a konyhában!


Hozzávalók:
- 20 dkg paradicsom
- 375 ml hideg víz
- 2,5 dkg élesztő
- 3 evőkanál olívaolaj
- 1 teáskanál cukor
- 2 evőkanál bazsalikom
- 75 dkg liszt (én ebből 35 dkg-t teljes kiőrlésű búzaliszttel helyettesítettem)
- 3/4 evőkanál só

A paradicsomot felaprítjuk és egy mély kelesztőtálba tesszük. Ráöntjük a vizet és rámorzsoljuk az élesztőt. Hozzáadjuk a többi hozzávalót is és jól kidagasztjuk.


Letakarva minimum 4 órát kelesztjük, de ha 8 órát hagyjuk kelni, akkor nagylyukú kenyeret kapunk végeredményül. Én egy éjszakát pihentettem a konyhapulton - úgy megkelt, hogy ki is szaladt a tészta az edényből - és tényleg nagyon könnyű, szellős állagú kenyereim lettek. 

Pihentetés után lisztezett munkafelületre borítjuk a tésztát, kettévágjuk és mindkét félből kenyeret formázunk. Bevágjuk a tetejüket és átemeljük egy sütőpapírral bélelt tepsibe.

200 fokra előmelegítjük a sütőt. Egy vízzel teli edényt állítsunk az aljába, így gőz keletkezik, ami nagyon jót tesz a kenyérnek. A tepsit betoljuk és 10 percig ezen a magas hőfokon sütjük a kenyereket, majd mérsékeljük 175 fokra. 35 perc alatt süssük készre a cipókat.



Szaftos, ízes, illatos kenyér, sokáig friss marad, nem szárad ki. És nem morzsálódik! Nyári grillpartikra kifejezetten ajánlom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése